پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 جامعه المصطفی العالمیه

حوزه/ حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رضایی با بیان این که در جامعه المصطفی بیش از یکصد رشته در قالب پنج هزار عنوان درسی ارائه می گردد، گفت: این تعداد عنوان درسی فقط عناوین فارسی است که مصوب وزارت علوم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسن رضایی، مدیرکل دفتر تدوین متون درسی جامعه المصطفی در کارگاه آشنایی با الزامات و فرایند تدوین و بازنگری متون درسی که در سالن جلسات مجتمع آموزش عالی مشهد برگزار شد، تصریح کرد: بحث متون درسی و منابع آموزشی در میان دیگر مؤلفه‌های مطرح در زمینه آموزش همچون؛ فضای آموزشی، امکانات، برنامه‌ها، اساتید و... جوهره آموزش تلقی می شود.

وی در ادامه با بیان این که متون درسی و منابع آموزشی، مقدمه‌ای بر انتقال محتوای آموزشی به مخاطب و فراگیر است، اظهار داشت: اهمیت متن آموزشی به حدی است که می‌توانیم آن را محور قرار داده و بر اساس این محتوا بقیه امور را مدیریت کنیم.

مدیرکل دفتر تدوین متون درسی جامعه المصطفی ارائه مطالب درست، مفید، آموزنده و استاندارد به فراگیران را از مهمترین وظایف این اداره عنوان کرد و ابراز داشت: عرصه تدوین متون درسی، عرصه ای منحصر به فرد بوده، نیازمند شرایط ویژه‌ای است؛ لذا تلاش می‌شود تا از همه ظرفیت‌ها استفاده بهینه صورت گیرد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رضایی با بیان این که در جامعه المصطفی بیش از یکصد رشته در قالب پنج هزار عنوان درسی ارائه می گردد، خاطرنشان کرد:  این تعداد عنوان درسی فقط عناوین فارسی است که مصوب وزارت علوم است؛ اگر شرایط جامعه المصطفی و اقتضائات منطقه‌ای کشورهای مختلف را در نظر بگیریم، حدود ۱۰ هزار متن درسی به‌صورت جاری نیازمندیم که بعضی از آنها چند واحدی خواهد بود.

وی حوزه متون درسی را یکی از عرصه‌های مرجعیت علمی جامعه المصطفی برشمرد و اظهار داشت: توجه بایسته و در راستای مرجعیت علمی به متون درسی، نیازمند همت تمام اساتید، فضلا و اندیشمندان جامعه المصطفی است.

مدیرکل دفتر تدوین متون درسی جامعه المصطفی تخصص اساتید در موضوع متن آموزشی به‌ویژه در حوزه‌های دانشی المصطفی، علاقه مندی به نگارش متن و نیز برخورداری از مهارت لازم در حوزه متن درسی را از مهمترین شرایط حاکم بر تدوین متون درسی عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به ایجاد ارتباط گسترده و عمیق میان حوزه های علمیه و جامعه المصطفی، تحولات خوب و تاریخی در حال شکل گرفتن است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رضایی در پایان با تأکید بر این که عرصه‌های دانشی مختلفی برای تدوین تخصصی متون تعریف شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه تدوین متون درسی، دوره‌های مهارتی مختلفی برای تقویت علاقه‌مندی و تأمین شرایط در نظر گرفته شده، که در سه سطح برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha