جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 421317
۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
مردم قدس

حوزه/ مفتی قدس گفت: ما مبتنی بر اعتقادات، تاریخ و دین خود و وظیفه ای که در قبال محافظت از مسجدالاقصی داریم، به هیچ کس اجازه نخواهیم داد به این مسجد دست درازی کند و در این زمینه اهل سازش نیستیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» شیخ محمد حسین مفتی قدس و فلسطین در گفتگوی خود با روزنامه فلسطین، گفت: مهمترین عامل پیروزی قدس و مسجدالاقصی، وحدت و موضع گیری صحیح و صبر مردم فلسطین و قدس بود و بار دیگر تاکید کرد که همچنان باید تمام نظرها متوجه قدس و مقدسات اسلامی آن باشد.

وی افزود: پیامی که در این روزها به صهیونیستهای اشغالگر رسید این بود که مسجدالاقصی همچنان خط قرمز مردم فلسطین است.

شیخ محمد حسین ادامه داد: صهیونیست ها دیواری بر اساس نژادپرستی در مسجدالاقصی بنا کردند، چون گمان می کردند می توان شهر قدس را از شهرهای فلسطین جدا کرد، اما برای آنها روشن شد که قدس همچنان برای مردم فلسطین باقی می ماند.

جمعه آینده همه مردم در مسجدالاقصی نماز می خوانند

مفتی قدس اظهار امیدواری کرد تمام مظاهر تنش آفرین در قدس برطرف شود تا نمازگزاران بتوانند به راحتی نماز جمعه آینده خود را در مسجدالاقصی اقامه کنند و بار دیگر تاکید می کنیم که درهای مسجدالاقصی باشد در تمام اوقات باز باشد تا نمازگزاران بتوانند به راحتی و از تمام محله های قدس وارد مسجد شوند و شرط سنی افراد بالای 50 سال نیز برای اقامه نماز جمعه برداشته شود تا مسلمانان تمام سنین بتوانند در نماز جمعه شرکت کنند.

وی تاکید کرد مسجدالاقصی مکان عبادت بوده و محافظت از آن واجب است و مردم فلسین این را به خوبی می دانند و از این رو بود که نمازگزاران مسجدالاقصی روز گذشته پس از نماز به آرامی مسجد را ترک کردند و این نشانه مسئولیت پذیری آنها است و اینکه فقط برای اقامه نماز به مسجدالاقصی می آیند و خوشحالیم که بهانه ای به دست صهیونیست های اشغالگر ندادند.

شیخ محمد حسین در مورد برداشته شدن دروازه های بازرسی الکترونیک توسط صهیونیست ها نیز گفت: مردم فلسطین قبول نکردند از این دروازه ها عبور کنند، زیرا از نظر مردم این دروازه ها برای تامین امنیت آنها نبود، بلکه گامی برای بسط سیطره صهیونیست ها بر مسجدالاقصی بود در حالی که مدیریت مسجدالاقصی فقط باید در اختیار مسلمانان باشد.

وی خاطر نشان کرد اکنون 50 سال است که مسجدالاقصی به اموری مانند بازرسی الکترونیک و دوربین های هوشمند امنیتی تن نداده و هدف اشغالگران نیز از این اقدامات اخیر گسترس حاکمیت خود بر مسجد و نمازگزاران و تجزیه زمانی و مکانی مسجدالاقصی بود که این توطئه آنها با وحدت مردم فلسطین نقش بر آب شد.

تن به سازش نمی دهیم

مفتی قدس گفت: پیام روشن این اتفاقات برای صهیونیست ها این بود که مردم فلسطین اجازه نخواهند داد هیچ توطئه ای از جانب صهیونیست ها در مسجدالاقصی اجرایی شود.

وی در مورد شایعاتی مبنی بر تحت فشار قرار داشتن مسئولان اسلامی قدس از سوی کشورهای عربی و اسرائیل برای عقب نشینی در برابر خواسته های اشغالگران نیز گفت: موضع ما روشن بوده و در آن مجالی برای اعمال فشار و کوتاه آمدن از مسجدالاقصی وجود ندارد و ما مبتنی بر اعتقادات و تاریخ و دین خود و وظیفه ای که در قبال محافظت از مسجدالاقصی داریم، به هیچ کس اجازه نخواهیم داد به این مسجد دست درازی کند و در این زمینه اهل سازش نیستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha