چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه/ آیت الله ممدوحی با اشاره به اینکه مانیفست جمهوری اسلامی ایران «دین» است، گفت: امام خمینی(ره) با دفاع تهاجمی علیه این تفکر که معتقد بود هر آنچه در دنیاست باید طبق نظام سرمایه‌داری و مارکسیستی باشد، مقابله کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله حسن ممدوحی، در پنجمین جلسه از سلسله نشست های دانش افزایی اساتید و طلاب که در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزارمی‌شود، با بیان اینکه شاکله دین، شاکله حکومت است که نیازبه حاکمیت بزرگی دارد، اظهار داشت: ابوحامد محمد غزالی طوسی در کتاب احیاءالعلوم مطرح کرده که فقیه عالِم طریق در سیاست، بر سلطان مسلط است و او را نسبت به چگونگی مدیریت، ارشاد می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این مطلب که دین، اصل و سلطان، نگهدارنده دین است، خاطرنشان کرد: در همین راستا می‌توان به خطبه شقشیه امام علی(ع) اشاره کرد که طبق آن اصل دین مهم‌تر از خلافت ایشان است و به همین علت صبر پیشه کردند.

وی با بیان اینکه اینکه قانون همان فقه و فقه «دین» است، تصریح کرد: ولایت فقه، همان ولایت خدا و دین همان قانونی است که از ادله اربعه یعنی قرآن، حدیث، اجماع و عقل کشف می‌شود؛ بنابراین به شخص ولی‌فقیه واجب است طبق قانون  و قرآن حکم ارائه کند و بر مردم نیز عمل به آن واجب است.

دین، مانیفست جمهوری اسلامی ایران

آیت الله ممدوحی با بیان اینکه نظام قانونمند در همه دنیا طبق «مانیفست» و سلسله ضوابط حاکم بر آنجا است، عنوان کرد: مانیفست جمهوری اسلامی ایران «دین» است که شورای نگهبان بر وضع قوانین در مجلس شورای اسلامی بر طبق احکام دین، ناظر می‌باشد.

وی افزود: مردم حتی در کشورهایی که دارای نظام سرمایه‌داری و کمونیستی هستند اگر قانونی خلاف مانیفست و سلسله ضوابط حاکم بر آنها وضع شود معترض می‌شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره اینکه دین اسلام، اجتماعی است، خاطرنشان کرد: این امر که دستور می‌دهد مردم «محله» در یک مسجد جمع شده و نمازهای یومیه را به جماعت اقامه کنند، جمع شدن مردم «شهر» در یک نقطه برای اقامه نماز جمعه و همچنین اجتماع سالانه متمکنان در مکه برای به جا آوردن فریضه حج بر همین اساس است.

دفاع انفعالی بدترین نوع دفاع در برابر تهاجم دشمن است

وی در ادامه با بیان اینکه دفاع انفعالی یعنی اینکه بنشینیم تا دشمن حمله و ما دفاع کنیم، بدترین نوع دفاع در برابر تهاجم است، در حالی‌که بهترین نوع آن دفاع تهاجمی می باشد که امام خمینی(ره) انجام دادند، یادآور شد: امام خمینی(ره) با دفاع تهاجمی علیه این تفکر که معتقد بود هر آنچه در دنیاست باید طبق نظام سرمایه‌داری و مارکسیستی باشد، برخاستند و فرمودند: «نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی».

آیت الله ممدوحی افزود: نظام جمهوری اسلامی به همت امام خمینی(ره) و با کمک علمای دیگر حاکم شد که از نظر علمی عمیق است و دشمن نمی‌تواند با آن مقابله کند.

انتهای پیام 313/28

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha