پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت معصومه

حوزه/ ایران کشور اسلامی است، ولی امروزه الگوی دختران جامعه ما بر اساس مدل های غرب است، لذا باید با روش های متفاوت و زیبا، عموم مردم، به خصوص بانوان را با معارف دین و نیز ویژگی‌ها و شخصیت حضرت معصومه(س) آشنا کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، اکرم خلیل زاده استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان، صبح امروز در جمع خبرنگاران  به  مناسبت دهه کرامت، ابتدا به ویژگی های حضرت معصومه سلام الله علیها همچون عصمت، محدثه بودن، داشتن زیارتنامه ی مخصوص اشاره کرد و گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها حدیث های زیادی را از پدر گرامیشان و حضرت امام صادق علیه السلام برای مردم نقل کرده است.

استاد حوزه خواهران اصفهان افزود: ولایت پذیری و دفاع از ولايت حضرت رضا  علیه السلام از دیگر ویژگی های حضرت معصومه (س) است که شباهت زیادی به حضرت فاطمه ی زهرا (س) علیها دارد؛ حضرت فاطمه (س) برای اثبات ولایت حضرت علی علیه‏السلام، آن چنان دفاع کرد که جان خود را فدا نمود و در جوانی به شهادت رسید؛ حضرت معصومه )س) ، نیز برای حمایت از ولایت برادرش امام رضا علیه‏السلام، از مدینه به سمت خراسان حرکت کرد و در نیمه راه، در قم به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: حضرت  فاطمه ی معصومه (س) هم نام حضرت فاطمه (س) بود؛ نامگذاری حضرت معصومه (س) به این نام، نشان می ‏دهد که او از هر گونه انحراف و بدی دور است؛ او و شیعیانش وارد آتش دوزخ نمی‏ شوند.

استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان با اشاره به سخن امام صادق علیه السلام «.....تدخل بشفاعتها شيعتنا الجنة باجمعهم» بیان کرد: شفاعت از ویژگی های ایشان در روز قیامت  است؛ با شفاعت او همه شيعيان وارد بهشت مي‌شوند.

خلیل زاده خاطر نشان کرد: حضرت معصومه علیهاالسلام، در خاندانی رشد یافت که سرچشمه علم و تقوا و فضیلت‏های اخلاقی بودند؛ این حقیقت، از اسامی، لقب‏ها و توصیف هایی که پیشوایان معصوم از وی نموده ‏اند، آشکار می‏شود.

دانش آموخته مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ام الائمه (س) گفت: ایران کشور اسلامی است، ولی امروزه الگوی دختران جامعه ما  بر اساس مدل های  غرب است، لذا باید با روش های متفاوت و زیبا، عموم مردم، به خصوص بانوان را با معارف دین و نیز ویژگی‌ها و شخصیت حضرت معصومه(س) آشنا کرد.

وی ادامه داد: شخصيت پدر و مادر در روح و جسم فرزندان تأثیر به سزایی دارند و مادران در تربیت فرزندانشان نقش اساسی دارند؛ بنابراین باید آنها در کسب فضیلت های اخلاقی بکوشند تا نسلی پاک تحویل جامعه بدهند؛ چرا که دختران امروز، مادران فردا هستند.

خلیل زاده به برکات وجود کریمه ی اهل بیت  فاطمه ی معصومه (س) در قم پرداخت و گفت: حوزه علمیه قم، بزرگترین حوزه شیعه در جهان اسلام است؛ انقلاب اسلامی هم از این شهر مقدس شکل گرفت.

دانش آموخته مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ام الائمه (س) در ادامه افزود: شهر قم محل حضور و تجمع عالمان و بزرگان دینی است؛ گسترش و شکل گیری علوم اسلامی، وجود بانوان مجتهده درقم، حضور بانوان در محافل علمی، تأ سیس مدارس علمیه ی خواهران  در اکثر  شهرهای ایران به واسطه شهر قم، و از وجود با برکت حضرت معصومه (ع) است.

خلیل زاده در پایان اظهار داشت: حضور بانوان طلبه در عرصه های تبلیغی، پژوهشی، با نقل حدیث و مدح ائمه(ع)، سعی در هرچه شناساندان ائمه معصومین(ع) داشته باشند؛ بر این اساس طلاب علوم دینی باید با توجه به ویژگی های فاطمه زهرا(س)  و فاطمه معصومه (س) با اخلاق خود و نحوه عملکرد، رعایت تقوا و... الگویی والا و نیکو برای دیگران باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha