جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن هانی زاده

حوزه/ حسن هانی زاده کارشناس ارشد مسائل منطقه گفت: اگر رژیم اشغالگر قدس همچنان بخواهد با احساسات دینی مردم فلسطین بازی کند و اهانت به مسجد الاقصی را در دستور کار خود قرار دهد حرکت بعدی ملت فلسطین بویژه مردم کرانه باختری به سمت مسلح شدن خواهد بود.

حسن هانی زاده کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به بیان تاثیر پیروزی های مکرر محور مقاومت در شعله ور شدن انتفاضه فلسطین و پیروزی ارزشمند حزب الله لبنان در منطقه عرسال پرداخت.

هانی زاده  با اشاره به تحولات اخیر فلسطین و شعله ور شدن انتفاضه سوم فلسطین گفت: در واقع انتفاضه اخیر مسجد الاقصی با سایر انتفاضه های گذشته ملت فلسطین کاملا تفاوت دارد، چرا که این انتفاضه دارای انگیزه های کاملا عقیدتی است و در چارچوب دفاع از قبله اول مسلمانان ایجاد شد  و ملت فلسطین در مقابل این جایگاه مهم اسلامی احساس مسوولیت می کند .

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی  بر خلاف گذشته در چند روز اخیر ناچار به عقب نشینی شده و ملت فلسطین به شکل یکدست و هماهنگ چه در حوزه کرانه غربی و چه در نوار غزه به صورت هماهنگ حرکت کردند و در حقیقت از این جایگاه مهم و بزرگ اسلامی جانانه دفاع کردند .

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: این امر نشان می دهد که اعتقادات دینی در میان ملت فلسطین چه در کرانه غربی و چه در نوار غزه اعتقادات پایدار و راسخی  است و اسراییل باید بداند که مسجد الاقصی خط قرمز همه مسلمانان بویژه مردم فلسطین است و به همین دلیل شرایط به گونه ای رقم خورد و انتفاضه به قدری جدی بود که رژیم صهیونیستی ناچار شد در برابر فشار مردم فلسطین تسلیم شود.

 

با تسلیح کرانه باختری سقوط رژیم صهیونیستی قریب الوقوع خواهد بود

هانی زاده با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت تسلیح کرانه باختری گفت: این همان تعبیری است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر داشتند ،که اگر ساکنان کرانه غربی مسلح شوند سقوط رژیم صهیونیستی قریب الوقوع خواهد بود . با اینکه در حال حاضر مردم کرانه غربی هنوز مسلح نشدند اما به صورت یکنواخت و هماهنگ با تمام مردم فلسطین حرکت کردند و از مسجد الاقصی حمایت می کنند.

تسلیح کرانه غربی فلسطین نزدیک است

وی به نزدیک شدن شرایط تسلیح کرانه باختری با انتفاضه سوم فلسطین اشاره کرد و گفت: این انتفاضه اخطاری است از سوی مردم کرانه غربی که به اسراییل داده شده و اگر رژیم اشغالگر قدس همچنان بخواهد با احساسات دینی مردم فلسطین بازی کند و اهانت به مسجد الاقصی و اشغال این مسجد مقدس را در دستور کار خود قرار دهد و یا موانعی برای حضور نماز گزاران فلسطینی در مسجد الاقصی ایجاد کند، قطعا ملت فلسطین به صورت یکد ست حرکت خواهد کرد و حرکت بعدی ملت فلسطین بویژه مردم کرانه باختری به سمت مسلح شدن خواهد بود.

وی با اشاره به سایر پیروزی های محور مقاومت در منطقه عرسال گفت: پیروزی محور مقاومت چه در عرسال و چه در صحرای تدمرو  دیر الزور نشان می دهد که زمینه ماجراجویی آمریکا ،عربستا ن و رژیم صهیونیستی در منطقه کمرنگ شده است. تصور این کشورها و رژیم صهیونیستی این بود که مسئله محور مقاومت در فرایند زمانی کوتاه به پایان خواهد رسید به همین دلیل در جریان حوادث سوریه که در آغاز هفتمین سال این بحران هستیم هم آمریکا و هم عربستان و اسراییل با تمام امکانات خود ورود کردند تا دولت سوریه را سرنگون  کنند، اما با گذشت نزدیک به 7 سال  محور مقاومت با کمک مردم سوریه و نیروهای نظامی سوریه توانستند شطرنج نظامی منطقه را به سود محور مقاومت رقم بزنند و این شکست بزرگی برای کشورهای غربی و آمریکا و عربستان و هم پیمانان دیگر آمریکا در منطقه است.

هانی زاده با اشاره به پیروزی های گسترده حزب الله در سوریه و مرز لبنان در مقابله با تکفیری های صهیونیستی گفت: پیروزی حزب الله لبنان در عرسال کمتر از پیروزی این جنبش در سال 2006 نیست .در حال حاضر وضعیت عرسال با توجه به شرایط موجود و اهمیتی که دارد  در حال پاکسازی است و جبهه النصره و گروهک های تروریستی دیگر که در ارتفاعات عرسال بیش از سه سال در این منطقه مستقر بودند با یک حرکت حزب الله فروپاشیدند و عرسال تقریبا آزاد شده است .

وی تصریح کرد: این پیروزی نشان می دهد که محور مقاومت در طول 6 سالی که از جنگ سوریه می گذر تجربه میدانی خیلی خوبی به دست آورده است ودر حال حاضر  آماده تر از گذشته در بحران های پیش رو ورود پیدا می کنند و آثار شکست در میان گروهک های تروریستی کاملا روشن و آشکار شده و حزب الله و محور مقاومت به سمت پیروزی نهایی حرکت می کنند.

 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha