پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
چهاردهمین کاروان پیاده روی حرم امام رضا

با نزدیک شدن به ایام ولادت امام رضا (ع) کاروان‌های زیارتی پیاده از جاده‌های اطراف به سمت مشهدمقدس ، در حال حرکت هستند. نخستین کاروان پیاده از شهرستان‌ شیروان نیز صبح امروز عازم مشهد مقدس شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از خراسان شمالی، نخستین کاروان پیاده زائران امام علی ابن موسی‌الرضا (ع) در آستانه سالروز میلاد باسعادت این امام همام، از شهرستان‌ شیروان صبح امروز عازم مشهد مقدس شد.

زائران امام هشتم توسط هیئت فرهنگی، مذهبی فدک الزهرا (س) در گروه 40 نفره و با استقبال مسئولان این شهرستان، مسئولین فرهنگی و هیئت مذهبی بنی‌هاشم شیروان با پای پیاده عازم مشهد مقدس شدند.

کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی در این باره به خبرنگار خبرگزاری حوزه استان خراسان شمالی گفت: پیاده رفتن زائر به حرم ائمه اطهار (ع)، نه‌تنها نمادین است بلکه ارزش ذاتی نیز دارد، راجع به حرم امام حسین (ع) و امام رضا (ع)؛ تصریح هست و در مورد بقیه ائمه (ع) نیز به عموماتی که وجود دارد اثبات می‌شود.

حجت الاسلام رحمانی اظهارداشت: پیاده‌روی، تنها کسب آمادگی جسمی نیست، روحِ انسان در جریان این پیاده‌روی، تمرین می‌کند و آماده‌تر می‌شود .

وی افزود: پیاده‌روی یک فرصت عجیب و استثنایی است که نباید آن را از دست داد، هر یک‌قدمی که انسان در این مسیر نورانی بر می‌دارد، پاک‌کننده آلودگی‌های روحِ انسان است

حجت الاسلام رحمانی تصریح کرد: در مورد ثواب زیارت امام رضا (ع)؛ حضرت جواد علیه‏ السلام فرمود: هیچ‌کس پدرم را زیارت نمی‏کند که متحمل سختی شود مثل باران یا سرما یا گرما مگر آنکه خداوند بدن او را بر آتش حرام خواهد نمود.

وی افزود: حضرت رضا علیه‏ السلام می فرماید: هیچ مؤمنی نیست که مرا زیارت کند و قطره‏ای باران به صورتش برخورد کند مگر اینکه خداوند، بدن او را بر آتش حرام خواهد نمود .

کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: روی همین روایات بوده که روش زندگی بعضی از علمای قدیم چنین بوده که سعی می‌کردند سالی یک‌بار پیاده به سفر امام هشتم (ع) بروند .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha