پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حاتمیان

حوزه/ حجت الاسلام حاتمیان گفت: در جامعه خرافات و موهوماتی وارد شده که باعث اتهام به دین و مکتب می‌گردد، براین اساس باید تلاش کرد تا چهره دین را از این خرافه ها مبری سازیم و در باورها، نگرش‌ها و رفتارهای خود تجدیدنظر کنیم.

حجت الاسلام  احمد حاتمیان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان پیرامون  نحوه برخورد مناسب مبلغین با پیروان مذاهب اسلامی و تشریح فرق ضاله در کشور تاکبد کرد: در بحث مذاهب اسلامی باید به نقاظ مشترک توجه ویزه شود، همه ما پیرو یک کتاب و یک پیامبر هستیم و لازم است مناسباتی براساس اخوت، برادری تعامل و وحدت و همگرایی میان این مذاهب برقرار گردد و از هرگونه رفتار تفرقه انگیز چه از نظر قرآن و چه از نظر پیامبر و دین مبین اسلام مورد نکوهش واقع شده است.

وی با بیان اینکه فرقه‌ها مسئله جدای از مذاهب هستند عنوان کرد: برخی از فرقه ها همچون بهائیت، هویت ضد دینی دارند و برخی همچون گروه‌های افراط گرای تکفیری داعش، فعالیت های انحرافی و گمراهانه ای دارند، همچنین برخی از فرق همچون عرفان حلقه به دنبال معنویت جدید هستند و ادیان ابراهیمی را باطل خطاب می‌کنند و مدعی می‌شوند که بشر مدرن نیازمند دین مدرن هستند و با توجه به اینکه این گروه مذهبی زمینی و ساخته انسان ارائه می‌کند جاذبه هایی ایجاد می‌کند و ممکن است افرادی را جذب کنند.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه حس پرسش‌گری و کنجکاوی نسل جوان باعث می‌شود به سراغ فرق نوگرا متمایل شوند اذعان کرد: آنچه برای ما مهم است تقویت سطح آگاهی جامعه برای مبارزه با فرق و انحرافات است بدین معنا که باید جامعه و به ویژه نسل جوان را با آموزه های وحیانی و عرفان توحیدی مبتنی با قرآن و سیره اهل بیت به جامعه معرفی کنیم.

حجت الاسلام حاتمیان با بیان اینکه جنگیدن با فرقه های نو که روز به روز بر تعدادشان افزوده می‌شود با پاسخگویی به هجمه شبهات جدید امکان پذیر نیست، تصریح کرد: برای مقابله با این حملات باید جامعه را از نظر دین آگاهی و شناخت معارف گونه های فکری و اعتقادی تقویت کنیم تا در برابر هجمه شبهات واکسینه شود و دیگر فریب انواع عرفان های کاذب را نخورند.

وی با اشاره به نقش حاکمیت در افزایش سطح دین آگاهی جامعه خاطرنشان کرد: اگر ما مدام مشغول پاسخگویی به شبهات شویم همواره باید شاهد شبهات جدیدی باشیم که ما را از رسیدن به مسیر اصلی باز خواهد داشت، از این رو بر حاکمیت لازم است تا جامعه را در رسیدن به سطح آگاهی قابل قبول یاری کند.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه خواه ناخواه در جامعه آموزه هایی وجود دارد که مطابق با آموزه های وحیانی دین مبین اسلام نبوده و نیست اشاره کرد: در جامعه خرافات و موهوماتی وارد شده که باعث اتهام به دین و مکتب  می‌گردد، براین اساس باید تلاش کرد تا چهره دین را از این خرافه ها مبری سازیم و در باورها، نگرش‌ها و رفتارهای خود تجدیدنظر کنیم.

وی در پایان با اشاره به این مهم که گرایش به معنویت یک نیاز فطری در درون ماست ابراز کرد: اگر این گرایش به درستی پاسخ داده نشود فرد به انحراف و گمراهی کشیده خواهد شد، براین اساس لازم است مردم عرفان ناب اهل بیت را بشناسند تا گرفتار عرفان های کاذب نشوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha