جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با اشاره به وضع فرهنگی جامعه گفت: ولنگاری فرهنگی ریشه فرهنگ و ارزش ها را می سوزاند و مسئولان باید در این زمینه چاره اندیشی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی درگفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن اشاره به بحث ولنگاری فرهنگی درجامعه، اظهارکرد: ولنگاری فرهنگی، از جمله موضوعاتی است که سبب تهدید و نابودی ارزش های جامعه می شود.

تولیت مدرسه علمیه ثقلین تهران افزود: با توجه به تهاجم و ناتوی فرهنگی استکبار جهانی، با نقشه های خاص به خصوص ولنگاری فرهنگی، در برخی نقاط کشور نفوذ کرده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: از مهمترین راه های درمان ولنگاری فرهنگی، معرفی و آشکار نمودن زیبایی های دین و حجاب، تبلیغ چهره به چهره و ایجاد طرح رفاقت با نسل جوان، افزایش روحیه خودباوری و باور نمودن آنان، اعتماد به جوانان و امیدوار کردن آن ها و برشمردن نعمت های موجود در نظام و جامعه  و همچنین عمل به دستورات اسلام، رعایت حلال و حرام، باید و نبایدها و توجه به مسائل اخلاقی است.

وی با بیان این که اسلام دارای سه بخش عقاید، اخلاق و بایدها و نبایدها است، ابراز کرد: اگر این سه بخش مهم در جامعه  تبیین و تبلیغ شوند، بسیاری از مشکلات خود به خود حل می شود، چرا که جامعه ما پذیرای اخلاقیات است و طلاب و نخبگان فرهنگی نباید در این خصوص از هیچ کوششی فروگذار نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با بیان این که فرهنگ زیربنای توسعه، پیشرفت و اعتلای هرجامعه ای محسوب می شود، اذعان داشت: توجه به بخش فرهنگی در واقع توجه به همه بخش ها است، لذا باید با تولیدات فرهنگی محتوایی و کاربردی بستر را برای ترویج و نهادینه کردن ارزش های دینی فراهم و مانع اثرگذاری هجمه های فکری و فرهنگی دشمنان شویم.

عضو جامعه روحانیت مبارز ضمن اشاره به مقوله حجاب و عفاف و ضرورت توجه به آن درجامعه، اذعان داشت: حجاب و عفاف تنها مختص زنان نبوده، بلکه همه افراد اعم از زن و مرد، پیر و جوان، بایستی حجاب چشم، گوش، زبان و تمامی رفتارهای ناپسند را در جامعه حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی، عفت را، امر عمومی دانست و یادآور شد: باید همه افراد تلاش کنند تا از یک هنجار درست اسلامی در  جامعه برخوردار باشند.

وی در ادامه ضمن اشاره به این که غرب، به دنبال تضعیف خانواده و خصوصا عفت و پاکدامنی در جامعه است، متذکر شد: مهمترین دلیل این موضوع، رواج هرج و مرج در جامعه است؛ امروز اگر مسائل اسلامی و انسانی درجامعه رعایت نشود، به آسانی استعمار به اهداف خویش می رسد.

تولیت مدرسه علمیه ثقلین تهران، در خصوص نقش طلاب و مبلغین امور دینی برای مقابله با ولنگاری فرهنگی، بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر  دو واجب فراموش شده ای هستند، که بر همه مسلمان واجب بوده و همه باید نسبت به انجام وظیفه خویش در این خصوص کوشا باشند و نقش طلاب و روحانیت بسیار حساس تر از بقیه افراد است؛ جایگاه امر به معروف و نهی از منکر آن قدر در جامعه مهم است که سایر فرائض از جمله حج، نماز، روزه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha