جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید محمد حسین هاشمی- معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات

حوزه/ معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پاسخ به اتهام زنی جریان های تندرو و سلفی، تصریح کرد: جریان های تندرو و سلفی، جمهوری اسلامی را متهم کرده که به دنبال شیعه کردن اهل سنت است، درحالی که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند که به هیچ وجه به دنبال شیعه کردن اهل سنت نیستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سید محمد حسین هاشمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ظهر امروز در دومین همایش بین المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی، در مشهد اظهار داشت: برای دومین همایش بانوان رضوی با عنوان عقلانیت و معنویت تلاش های فراوانی صورت گرفت تا در بستر این همایش بانوان در حوزه بین الملل نیز در راستای گسترش فرهنگ رضوی تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) نمود عقلانیت و معنویت هستند، افزود: گفتمان و مباحثات امام رضا(ع) با ادیان و مذاهب مختلف مهمترین بخش های فعالیت امام(ع) به شمار می‌رود که گفتمان عقلانیت و معنویت بود که مقابله با این گفتمان صورت گرفت.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مطرح کرد: امروز جهان اسلام شاهد فضای ملتهب و رشد جریان های تکفیری و سلفی است لذا تبلیغ و ترویج در این فضای مسموم مهمترین راه تقابل با این جریانات به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ رضوی براساس گفتمان امام رضا بنا شده و خط گفتگوی ما با همه مذاهب و افکار به شمار می رود، خاطرنشان کرد: با این خط فکری آمادگی گفتمان فرهنگی بین مسیحیت با اسلام و یهودیت با اسلام را داریم، چرا که این گفتمان ها بهترین دستاورد فرهنگ رضوی برای ما است.

هاشمی با اشاره تبلیغ فرهنگ رضوی، خاطرنشان کرد: جریان های تندرو و سلفی، جمهوری اسلامی را متهم کرده که به دنبال شیعه کردن اهل سنت است، درحالی که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند که به هیچ وجه به دنبال شیعه کردن اهل سنت نیستیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهگی جهان اسلام، از معرفی شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2017 از طرف یونسکو خبر داد.

انتهای پیام 313/28

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha