چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام رضا

حوزه/ مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه استان قم از برگزاری جشنواره سراسری شعر بسیج با عنوان "زلال رضوی" در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» امیر رزق‌آبادی، دوشنبه شب طی سخنانی در نشست خبری این جشنواره که در سالن جلسات ستاد سپاه قم برگزار شد، با اشاره به این که این جشنواره نوزدهم و بیستم مردادماه با حضور شاعرانی از سراسر کشور در شهر مقدس قم برگزار می‌شود، اظهار داشت: این جشنواره به عنوان یک رویداد بسیار مهم فرهنگی و هنری به همت بخش های مختلف بسیج و سپاه و با رویکرد ملی برگزار می شود و قطعاً در سال های آینده شاهد ثمرات و دستاوردهای بیشتر آن خواهیم بود.

وی با بیان این که قم از دیرباز در زمینه شعر آیینی ، جایگاه ویژه ای داشته است، افزود: همین اهمیت و جایگاه برتر باعث شده که قم میزبان هفتمین دوره شعر آیینی کشور باشد.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه علی بن ابیطالب(ع) همچنین با اشاره به این که بی شک وجود شعرای بزرگ آیینی از جمله استاد مجاهدی در شهر قم یک ظرفیت عظیم ادبی به شمار می رود، گفت: قم خاستگاه شعر آیینی در کشور است و دبیر علمی جشنواره را نیز استاد محمدعلی مجاهدی بر عهده دارند که ایشان حقیقتاً پدر شعر آیینی کشور هستند و شاگردان بسیاری را به عرصه شعر و ادب ایران اسلامی تحویل داده اند.

وی با بیان این که مقدمات برگزاری این جشنواره از سه ماه پیش آغاز شده است، ابراز داشت: در این مدت در حدود 80 شاعر ، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند که از این حیث نسبت به دوره های گذشته شاهد رشد کمی و کیفی قابل توجهی هستیم.

رزق آبادی با اشاره به این که بیستم مرداد اختتامیه این جشنواره با معرفی افراد برتر برگزار می شود، گفت: یکی از برنامه های ویژه ما در این دوره، برگزاری شب‌شعر شاعران آیینی در جوار شهدای گمنام کوه خضر نبی است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha