جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سرهنگ احمد بیطرفان

حوزه/ معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم با بیان این که قم قطب شعر آیینی و انقلابی کشور محسوب می شود، گفت: برگزاری جشنواره سراسری شعر بسیج در قم با عنوان زلال رضوی یک ظرفیت بسیار خوبی است که ما هر چه بیشتر در مسیر تقویت شعر آیینی و انقلابی گام برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سرهنگ پاسدار احمد بیطرفان، شب گذشته طی سخنانی در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفتمین جشنواره سراسری شعر بسیج که در سالن جلسات ستاد سپاه استان قم برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس، یکی از عواملی که باعث تقویت روحیه رزمندگان اسلام می شد، خواندن اشعار ارزشمند و حماسی بود که به خصوص در آن ها اشعار آیینی و در مدح اهل بیت(ع) جایگاه بسیار خاصی داشت.

وی با بیان این که قم قطب شعر آیینی و انقلابی کشور محسوب می شود، گفت: برگزاری جشنواره سراسری شعر بسیج در قم با عنوان زلال رضوی یک ظرفیت بسیار خوبی است که ما هر چه بیشتر در مسیر تقویت شعر آیینی و انقلابی گام برداریم.

معاون سپاه قم همچنین با اشاره علاقه مندی خاص مقام معظم رهبری و علما و بزرگان ما به مقوله شعر و ادبیات افزود: به خصوص رهبر معظم انقلاب به عنوان یک شاعر متبحر، نگاه خاصی به مساله شعر به ویژه شعر آیینی دارند و برگزاری این گونه جشنواره ها در راستای تقویت همین نگاه و رویکرد است.

وی بیان داشت: در این دوره از جشنواره شعر بسیج که در قم برگزار می شود، با توجه به این که این شهر عش آل محمد(ص) است و در آن حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران قرار دارد، لذا توجه ویژه ای به ابعاد مذهبی از جمله شعر کرامت و نیز شعر انتظار شده است.

بیطرفان همچنین با اشاره به این که در سال های اخیر ، شهدای بسیاری در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) تقدیم شده اند، گفت: از همین شهر مقدس قم بیش از 350 شهید اعم از شهدای ایرانی و مهاجرین پاکستانی و افغانستانی در قالب سپاه فاطمیون و زینبیون تقدیم انقلاب و جبهه مقاومت شده است و لذا باید در مقوله شعر و ادبیات به این ظرفیت عظیم و این شهدا والا مقام توجه و عنایت ویژه ای صورت گیرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha