جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ابوالقاسم علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مناسبت های مذهبی همچون دهه کرامت، فرصتی بسیار ارزشمند دینی و ملی برای مردم ما به شمار می رود، گفت: این مناسبت ها به خصوص دهه کرامت که با ولادت حضرت معصومه(س) شروع شده و به ولادت امام رضا(ع) ختم می شود، یک میراث عظیم دینی و بلکه ملی برای ما ایرانیان است .

آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، ضمن تبریک دهه کرامت و ایام ولادت امام رضا(ع) ابراز داشت: ما اگر می خواهیم که راه رسیدن به سعادت و عاقبت به خیری در دنیا و آخرت، پیروی از قرآن و اهل بیت (ع) به عنوان ثقلین است که رسول خدا(ص) برای ما قرار داده اند.

وی با بیان این که مناسبت های مذهبی همچون دهه کرامت، فرصتی بسیار ارزشمند دینی و ملی برای مردم ما به شمار می رود، افزود: این مناسبت ها به خصوص دهه کرامت که با ولادت حضرت معصومه(س) شروع شده و به ولادت امام رضا(ع) ختم می شود، حقیقتاً یک میراث عظیم دینی و بلکه ملی برای ما ایرانیان است که در سایه آن می توان به تقویت وحدت ملی نیز کمک کرد.

رییس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم همچنین خاطرنشان کرد: در شرایط مختلف زمانی، همین دلبستگی های مذهبی و این میراث عظیم معنوی بوده که باعث حفظ این کشور از گزند مشکلات و حوادث و تفرقه افکنی های دشمنان شده و از این به بعد نیز بی شک همین مساله مایه وحدت و اقتدار آن خواهد بود.

وی با اشاره به این که در مناسبت هایی چون دهه کرامت، برنامه های متنوع دینی و فرهنگی در سراسر کشور از جمله شهرهای مذهبی قم و مشهد برگزار می شود، گفت: این گونه برنامه ها بسیار خوب و ارزشمند است؛ اما بهتر از آن این است که زمینه ای ایجاد کنیم تا مردم ما در عمل از سیره و گفتار نورانی اهل بیت(ع) الگوگیری کرده و ایرادات سبک زندگی خود را بر این اساس اصلاح کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: بی شک راه سعادت جامعه ، الگوگیری عملی از سیره اهل بیت(ع) در همه عرصه هاست.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha