جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 مدارس سودان

حوزه/ دولت سودان طی صدور حکمی از مدارس مسیحی در این کشور خواسته مطابق برنامه هفتگی رسمی این کشور عمل کرده و به جای روزهای یکشنبه، روزهای جمعه را تعطیل کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از christiansinpakistan، دولت سودان از مدیران مدارس مسیحی در این کشور خواسته برنامه هفتگی مسلمانان را رعایت کرده و همانند دیگر مدارس رسمی، روزهای یکشنبه نیز کلاس درس برگزار کنند.

 وزارت آموزش و پرورش سودان در خارطوم، پایتخت این کشور، طی صدور حکمی مدارس مسیحی را موظف دانسته روزهای شنبه و جمعه را تعطیل کرده و روز یکشنبه را روز کاری در نظر بگیرند. این دستور در روزهای پایانی ماه جولای در خبرگزاری‌های محلی سودان منتشر گردید.

الوادیا شیخ صالح عمر از سوی این وزارتخانه طی نامه‌ای اعلام کرد: به منظور جلوگیری از تاثیر منفی بر روی روند آموزشی در اثر تفاوت برنامه آموزشی مدارس با یکدیگر و طرح مستمر پیش رو از این پس از مدارس مسیحی خواسته شده که  روز یکشنبه را تعطیل نکنند.

روز یکشنبه در کشور سودان یک روز کاری است و همانند بسیاری از کشورهای مسلمان‌نشین،  کشور سودان نیز که جمعیت قابل توجهی از مسلمان را به خود اختصاص داده، روز جمعه را تعطیل رسمی می‌داند.

جالب اینکه در این کشور روز شنبه نیز تعطیل است. با این حال مدارس مسیحی سودان تا کنون به طور سنتی روز یکشنبه را روز تعطیل و استراحت می‌دانستند .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha