جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود هر بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشانی در هر نقطه و منطقه ای یک بنیاد فرهنگی در توسعه دین اسلام محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، شامگاه دوشنبه در سالروز تکریم و بزرگداشت مقام شامخ بقاع متبرکه و امامزادگان در جمع متولیان امر، اظهار داشت: کشور جمهوری اسلامی ایران بحمدالله از برکات اهل بیت(ع) و امامزادگان جلیل القدر به عنوان فرزندان آنان برخوردار است که این امر نعمت بسیار بزرگی است که خداوند متعال نصیب مردم مومن و ولایتمدار ایران کرده است.

وی افزود: هریک از بقاع متبرکه و امامزادگان مرکز نشر اسلام ناب محمدی و مرکز اعتماد مردم در کشور محسوب می شوند که آنان را به پایگاهی برای رجوع به فرهنگ اهل بیت(ع) و تکیه گاهی در جهت رفع نیازمندی هایی همچون مسائل اعتقادی، مادی و معنوی جامعه تبدیل کرده است و از این رو است که این اماکن متبرکه برای جامعه اسلامی ما بسیار ارزشمند هستند و به همین سبب نیز روزی را در تقویم ملی به نام سالروز تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است لذا ارزش گذاری به این پایگاه های اعتقادی و بزرگ بسیار دقت و قابل توجه است و باید به آنان بسیار اهمیت داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در همین راستا است مقام معظم رهبری فرمودند «باید بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب های فرهنگی تبدیل شوند» زیرا که هریک از این اماکن متبرکه مرکز یک بنیاد فرهنگی در توسعه دین اسلام محسوب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک خاطر نشان شد: هریک از بقاع متبرکه و امامزادگان پشتوانه بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند و حرکت در راستای تکریم و تقویت جایگاه آنان حرکتی بزرگ و ارزشمند است و در همین جهت است که باید بزرگداشت این ستارگان آسمان امامت و ولایت به نحو احسنت و در سطح گسترده ای در کشور مورد توجه قرار بگیرد و در این جهت نیز برنامه های بسیار قوی و با کیفیتی برگزار شود.

وی یادآور شد: جایگاه بقاع متبرکه جایگاهی اعتقادی و در راس کشور و نظام جمهوری اسلامی است و جایگاه این بزرگان جایگاه رفیع هدایتی در جامعه ما محسوب می شوند و همچنین یکی از ارکان ولایتمداری جامعه ما نیز همین ستارگان آسمان امامت و ولایت هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی تشکر و قدر دانی کرد و گفت: در سال های اخیر با مدیرت انقلابی و جهادی حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای توسعه عمرانی و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه سراسر کشور اقدامات بسیار خوب و بزرگی صورت گرفته شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha