چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت السلام امینی

حوزه/ مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون، مسجد را سنگر بصیرت افزایی خواند و گفت: ائمه جماعات مظهر دین مداران جامعه اسلامی محسوب می شوند که در بصیرت افزایی جامعه نقشی مهم به عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی قائد امینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین اظهار کرد: ائمه جماعات مساجد باید در کنار مسائل اعتقادی و معنوی، به تبیین مسائل و آرمان های نظام جمهوری اسلامی پرداخته و بیش از پیش با حضور خود در صحنه های فرهنگی و علمی، نقش آفرین باشند.

وی افزود: ائمه جماعات رسالت خطیری برای گسترش عدالت اجتماعی به عنوان ماموریت نخست پیامبر گرامی اسلام(ص) به عهده دارند؛ ما اکنون دوره حساسی را سپری می‌کنیم، ‌لذا باید برای مقابله با تهاجم دشمن، برنامه‌های فرهنگی را در پایگاه‌های مردمی و خصوصا مساجد تقویت کنیم.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون بیان داشت: نقش روحانیت در مساجد بسیار ارزشمند است، زیرا روحانیون می‌توانند با بکارگیری شیوه‌های متنوع و جدید، فرهنگ اسلامی را در بین کودکان و نوجوانان ترویج دهند و با آشنا کردن نسل جوان با مبانی دین اسلام، تبلیغات منفی دشمنان را خنثی کنند.

حجت الاسلام قائد امینی ادامه داد: مساجد مراکز تولید نیروی انسانی متعهد و مقید به اصول اسلام و نظام می‌باشد و نقش امامان جماعت در جهت دهی و غنابخشی به این حرکت، اساسی و قابل توجه می‌باشد.

وی اظهار کرد: مساجد تنها مکان دینی و مذهبی نیست و به یمن انقلاب اسلامی، طی سی سال اخیر کارکرد فرهنگی و هنری مساجد افزایش چشمگیری یافته که نمونه برجسته آن، ایجاد کانون‌های فرهنگی و هنری در جوار مساجد است و از این طریق، علاوه بر تربیت نیروی انسانی، تولیدات متنوعی را با رویکرد فرهنگی، شاهد هستیم.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون با بیان ضرورت حفظ ارزش و جایگاه مساجد، گفت: هر اندازه مساجد و پایگاه های فرهنگی مساجد، تقویت شوند، بنیه فرهنگی- دینی جامعه  نیز قوی شده و جنگ نرم  دشمن بی اثر خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha