جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حاجی محمدی

حوزه/ مسئول ستاد بزرگداشت علما و روحانیون حوزه علمیه قزوین با اشاره به ضرورت تبیین سبک زندگی علمای مطرح، گفت: باید تمام دستگاه های متولی فرهنگ و حوزه های علمیه ابعاد زندگی این عالمان برجسته را برای مردم به خصوص نسل جوان تبیین کنند.

حجت الاسلام علی اکبر حاجی محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، بر معرفی علما و شخصیت های برجسته به نسل جوان تاکید کرد و گفت: با توجه به وجود شخصیت های برجسته در حوزه علمیه قزوین، ضرورت دارد آثار و زندگی این عالمان را جمع آوری و به نسل جوان و مردم معرفی نماییم.

وی افزود: در دنیای امروز که همه تلاش می کنند اسلام، روحانیت اصیل وابسته به آن را تضعیف کنند، برگزاری بزرگداشت عالمان ربانی همچون مرحوم آیت الله زرآبادی، مرحوم آیت الله سامت و دیگر شخصیت های این حوزه، موجبات همبستگی و علاقه را به جامعه روحانیت نشان خواهد داد.

مسئول ستاد بزرگداشت علما و روحانیون حوزه علمیه قزوین، با اشاره به  ضرورت تبیین سبک زندگی علمای مطرح، خاطرنشان کرد: باید تمام دستگاه های متولی فرهنگ و حوزه های علمیه ابعاد زندگی این عالمان برجسته را برای مردم به خصوص نسل جوان تبیین کنند.

حجت الاسلام حاجی محمدی با بیان این که عالمان دین همواره در طول تاریخ در عرصه های مختلف پیشتاز بوده اند، افزود: آنان با سخنرانی ها و تالیفات خود در راستای رفع شبهاتی که مخالفان دین در هر عصری آن را مطرح می کردند، فعالیت داشته و جامعه را نسبت به افکار انحرافی آگاه می کردند.

مسئول ستاد بزرگداشت علما و روحانیون حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: طلاب باید  شأن و جایگاه حوزه علمیه را حفظ کنند و این امر نیاز به کمک و تلاش همگانی دارد.

استاد حوزه علمیه قزوین ضمن گرامیداشت یاد وخاطره مرحوم آیت الله باریک بین اظهار کرد: درصدد برگزاری همایشی در رابطه با شخصیت مرحوم آیت الله باریک بین هستیم و امیدواریم بتوانیم در خصوص سایر علمای قزوین نیز آیین های نکوداشتی را فراهم آوریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha