جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تخریب گورستان اسلامی در حومه شهر مینیاپولیس

حوزه/ افراد ناشناس با حمله به یک گورستان اسلامی در حومه شهر مینیاپولیس، با رنگ اسپری، صلیب‌های شکسته و شعارهای رکیک و ناخوشایند نوشته و به اموال قبرستان خسارت وارد کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از startribune، یک گورستان اسلامی در حومه شهر مینیاپولیس واقع در جنوب شرقی ایالت مینه‌سوتا در آمریکا، توسط افراد ناشناس تخریب و مورد اهانت واقع شد.

به گفته جیلانی حسین، مدیر اجرایی و نماینده شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در ایالت مینه سوتا، افراد خرابکار به قبرستان "مغفرت" در شهرستان کاستل راک وارد شده و با استفاده از رنگ اسپری، صلیب‌های شکسته و شعارهای رکیک و ناخوشایند نوشتند. به گفته نماینده شورای کایر این خرابکاران همچنین به دیوار‌ها، وسایل و دیگر اموال نیز خساراتی وارد کرده‌اند.

جیلانی حسین گفت: این خرابکاری‌ها در عصر کنونی غیرقابل پیش بینی نیستند و حوادث ضداسلامی و اسلام‌هراسانه در سال‌های اخیر در سرتاسر آمریکا افزایش قابل توجهی داشته‌اند.

این حادثه در حالی رخ داده که مسلمانان آمریکایی در ایالت مینه‌سوتا برای کسب مجوز این قبرستان با چالش‌های حقوقی و سنگ‌اندازی‌های قانونی زیادی از سوی شهرداری مینه سوتا روبرو بوده‌اند و سرانجام نیز پس از شکایت به دادگاه و با رای قاضی دادگاه موفق به گرفتن مجوز برای ایجاد این قبرستان در شهرستان کاستل راک شده بودند.

جف وان نست، سخنگوی اف بی آی نیز گفت ما اطلاعات مربوط به این حادثه را دریافت کرده و درحال بررسی آن هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha