شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین هادی عباسی خراسانی

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم به تبیین مهم ترین شاخصه ها و نشانه های انسان مومن و متقی در کلام نورانی امام رضا(ع) پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین هادی عباسی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ضمن تبریک ایام ولادت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) ابراز داشت: با دقت در کلام امام رضا(ع) متوجه خواهیم شد که شاخصه و نشانه ی شیعه واقعی، رعایت تقوای بالا و اطاعت از خدا و اهل بیت(ع) در هر شرایطی است.

وی افزود: یکی دیگر از نشانه های انسان مؤمن، اهتمام ویژه به اجرای سنت حسنه صله رحم است؛ تا آنجا که حضرت می فرمایند: کسی که صله رحم نکند، تقوای الهی را رعایت نکرده است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در حدیث نورانی می فرمایند: مؤمن باید واجد سه سنت و خصلت نیکو باشد؛ سنتی از خدا داشته باشد و آن هم این که اسرار مردم را فاش و برملا نکند؛ سنتی از پیامبر اکرم(ص) الگو گرفته باشد و آن اینکه مدارا با مردم را سرلوحه زندگی خود قرار دهد و بالاخره این که سنتی از امام و ولی داشته باشد و آن اینکه صبور باشد و در مشکلات و سختی ها، صبر پیشه سازد که این سه عامل از جمله اساسی ترین عوامل کمال برای انسان به شمار می روند.

وی گفت: حضرت(ع) حقیقتاً نیز خود در زندگی شان این گونه بودند و به همین خاطر است که کلام ایشان بر عُمق جان شیفتگان و محبان و ارادتمندان می نشست و شیعیان تابع کلام و سیره ایشان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به این که امام رضا(ع) دارای مقام عالی رضایت در عرصه بندگی خدا بودند، اظهار داشت: کلیه کسانی که می خواهند بندگی واقعی خدا را انجام دهند، می بایست به تأسی از سیره نورانی حضرت، آنچه موجب رضایت خدای متعال است را انجام داده و اساساً واسطه رضایت الهی نیز وجود مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می باشد.

وی در پایان تصریح کرد: از سوی دیگر اُنس با خدا و تهجد، اهتمام به اندیشه و معرفت در نفس و معاشرت صمیمانه و متواضعانه با مردم از جمله شاخصه های سیره نورانی امام رضا(ع) است که اگر هرکدام از ما این ویژگی ها را داشته باشیم بی شک زندگی سعادتمندانه ای خواهیم داشت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha