چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حجت سالاری مکی

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ائمه جمعه در حمایت معنوی و ترغیب نهادها و سازمان‌ها برای کمک به حوزه‌های علمیه نقش کلیدی دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی صبح امروز در نشست اعضای شورای حوزه علمیه استان اظهار داشت: حقیقتاً ائمه جمعه استان در موضوع ترغیب نهادها برای کمک به حوزه‌های علمیه و در بحث ترغیب و تشویق جوانان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه استان فعالیت و حمایت‌های زیادی داشتند که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به زحمات اعضای شورای حوزه علمیه استان و ائمه جمعه در ترغیب و تشویق جوانان به ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه افزود: امسال نسبت به سال گذشته پذیرش در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه افزایش داشت که از تمام اعضای شورا، ائمه جمعه و روحانیون فعال در این زمینه به خاطر همکاری و حمایتی که داشتند تشکر و قدردانی می‌نماییم.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به رونق مدارس علمیه استان گفت: هم‌اکنون 15 مدرسه علمیه در استان دایر است که 6 مدرسه مربوط به خواهران و 9 مدرسه مربوط به برادران است.

وی تصریح کرد: در مدارس علمیه استان یک هزار و 461 طلبه مشغول به تحصیل هستند که ۱۷۰ استاد رسالت تدریس را در این مدارس بر عهده دارند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه اردوی جهادی طلاب خراسان شمالی در بین سه استان خراسان، رتبه برتر را کسب کرده است، گفت: یکی از کارهای اردوی جهادی طلاب خراسان شمالی این بود که مدرسه علمیه امام صادق (ع) روستای خرق را راه‌اندازی کردند که موقوفه‌ای بود که قبل از انقلاب توسط ساواک تعطیل‌شده بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سالاری افزود: برای آماده‌سازی مدرسه علمیه امام صادق (ع) روستای خرق هم‌اکنون دوستان ما در آنجا مشغول فعالیت هستند و امیدواریم که بتوانیم از اول مرداد اردوهای طلاب را در روستای خرق که یک روستای توریستی است را برگزار کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha