شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امامزادگان

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ملت ایران اسلامی ولایتمداری و استکبار‌ستیزی خود را مدیون امامزادگان است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، پیش از ظهر امروز در آیین تکریم امامزادگان در محل آستان امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد اظهار داشت: بقاع متبرکه محل رجوع دلدادگان و استجابت دعاها است که هریک دارای آثار فرهنگی و اجتماعی فراوانی هستند‌.

وی با بیان اینکه امامزادگان حق حیات بر گردن ما دارند افزود: ملت ایران ولایتمداری و استکبار‌ستیزی خود را مدیون امامزادگان هستند، زیرا بقاع متبرکه محل رجوع دلدادگان و استجابت دعاها است که هریک دارای آثار فرهنگی و اجتماعی هستند‌.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: هنگامی‌که مردم در این مکان‌های مقدس حضور می‌یابند و به سخنرانی‌های کارشناسان دینی گوش فرا می‌دهند بینش، بصیرت و رشد فرهنگی پیدا خواهند کرد.

وی گفت: حضور امامزادگان در هر شهری درواقع نوعی حضور محسوس اهل‌بیت(ع) است که به آن شهر مقام و ارزش می‌دهد.

حجت‌الاسلام سالاری اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین پایگاه تبلیغ و ترویج اسلام ناب و بیان تفکرات ائمه اطهار(ع) و نیز سیره و روش علمی و عمل آن‌ها همین اماکن متبرکه است و این مرقدهای نورانی است که در حقیقت فرزندان و نوادگان ائمه اطهار(ع) هستند.

وی خاطرنشان کرد: پایه و اساس دین ما بر دو اصل قرآن و عترت برپا است و امامزادگان هم شاخه‌ای از عترت هستند بنابراین باید تکریم شوند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خدام آستان مقدس امامزاده سید عباس ابن موسی ابن جعفر(ع) بجنورد تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha