پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
افتتاح

حوزه/ موسسه سبک زندگی اسلامی در خراسان شمالی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیر حوزه علمیه استان و مسئولان فرهنگی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، موسسه سبک زندگی اسلامی در استان ظهر امروز باهدف ایجاد دایره‌المعارف سبک زندگی اسلامی در خراسان شمالی در محل دفتر امام‌جمعه بجنورد افتتاح شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در افتتاحیه این موسسه به نقش تأثیرگذار مقام معظم رهبری در بنیان‌گذاری سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: اندیشه و تفکر مقام معظم رهبری در به‌کارگیری این الگو در زندگی اجتماعی حاوی تغییر بنیادین و اساسی است که بایستی به آن توجه بیشتر و قدم‌های مؤثرتری در این راستا برداشته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی با تأکید بر ضرورت نهادینه شدن سبک زندگی دینی و اسلامی در جامعه، اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

وی همچنین بر احیاء کرامت نفس به عنوان ریشه اخلاق اسلامی تأکید کرد و با بیان اینکه ایام دهه کرامت بهترین فرصت برای تحکیم پایه های تکامل و تعالی زندگی است، افزود: بر اساس تعالیم دینی ما، مسلمانان باید متعالی زندگی کنند و در همه ابعاد علو آن را درنظر بگیرند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه ترسیم قرآن از جامعه دینی، جامعه ای است که در همه حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به تعالی رسیده باشد، گفت: خداوند هر نوع فعالیتی را که به انسان کرامت بدهد، دوست دارد.

مدیر موسسه سبک زندگی اسلامی در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه با توجه به توطئه‌های دشمنان امروز جامعه نیازمند حرکت مسئولان در جهت احیای سبک زندگی اسلامی است، اظهار داشت: دور شدن از سبک زندگی اسلامی مشکلات فراوانی را در جامعه ایجاد و زمینه بسیاری از منکرات را فراهم کرده است.

امام‌جمعه بجنورد، الگوی سبک زندگی اسلامی را سپری در مقابل هجمه‌های دشمنان و نفوذهای متنوع اجتماعی دانست و گفت: تمام تلاش دشمن در تغییر سبک زندگی مردم جمهوری اسلامی ایران است و می‌خواهند با تغییر ذائقه‌های مردم، نظام جمهوری اسلامی ایران را استحاله و ریشه‌کن کنند.

وی با اشاره به اینکه تنها نفوذ دشمن از طریق تغییر سبک زندگی و نفوذ اندیشه‌ای است تصریح کرد: با تحریم‌ها و مقابله‌های رودررو موفق به شکست جمهوری اسلامی ایران نشده‌اند، لذا تنها راهکار برای منحرف کردن و ریشه‌کن کردن نظام را در تغییر الگوی سبک زندگی مردم می‌بینند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: مهم‌ترین راهکار مقابله بانفوذهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دشمنان، تبیین و تفسیر معنا و مفهوم سبک زندگی اسلامی در میان مردم جامعه است که بایستی به‌صورت های مختلف پیگیری شود.

وی با بیان اینکه ارزش‌های سبک زندگی اسلامی باید بین خانواده‌ها و به‌ویژه نسل جوان ترویج داده شود، گفت: مدارس، آموزش‌وپرورش، پایان‌نامه نویسی و تألیف کتاب‌های آموزشی در قالب سبک زندگی اسلامی به تبیین و نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه کمک شایانی می‌توانند داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در جامعه بهره برد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha