سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کارشناس

کارشناس مسائل خانواده با بیان این که دین اسلام که کامل‌ترین دین بشریت محسوب می‌شود، سبک زندگی جامعی ارائه کرده و معیار عمل نیز سیره اهل‌بیت(ع) است، گفت: متأسفانه دشمن در حال رواج سبک زندگی غربی در جامعه است و در حال حاضر مردم نیز به این نوع سبک زندگی گرایش پیدا کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به مناسبت فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) ودهه کرامت، مراسم جشنی از سوی حوزه علمیه خواهران استان قزوین در سالن اجتماعات مسجد مسلم بن عقیل شهرک مینو برگزار شد.

در این مراسم محمد عزیزی به موضوع سبک زندگی اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: در سبک زندگی اسلامی باید در نظر داشت که یک زندگی، زمانی خوب می باشد که همانند گفته قرآن به پیامبر عظیم الشان اسلام، شامل مجموعه ای از مکارم اخلاقی باشد.

وی با اشاره به این که سبک زندگی غربی، زاویه نگاه ما را تغییر داده، در این نوع سبک زندگی، نیازهای ما پابرجاست، افزود: انسان همیشه نیازمند یک الگو است، باید الگوی صحیح زندگی اسلامی را به جامعه ارائه دهیم و طوری رفتار کنیم که امام زمان(عج) از ما خشنود باشد.

این کارشناس مسائل اجتماعی با بیان این که دین اسلام که کامل‌ترین دین بشریت محسوب می‌شود، سبک زندگی جامعی ارائه کرده و معیار عمل نیز سیره اهل‌بیت(ع) است، ادامه داد: متأسفانه دشمن در حال رواج  سبک زندگی غربی در جامعه است و  در حال حاضر مردم نیز به این نوع سبک زندگی گرایش پیدا کرده اند.

 وی با تأکید بر ضرورت آسیب‌شناسی فرهنگی جامعه، عنوان کرد: اگر مشکلات فرهنگی جامعه آسیب‌شناسی نشود، جامعه از مسیر اصلی منحرف خواهد شد.

عزیزی خاطرنشان کرد: ترویج و پیاده سازی سبک زندگی اسلامی به منظور اصلاح و ارتقای فرهنگی جامعه، وظیفه مهمی است که باید در دستور کار دستگاه فرهنگی قرار گیرد.

وی، گسترش معرفت و فرهنگ سازی در فضای مجازی را نیز امری مهم دانست و اظهار داشت: امروزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در دسترس همه هست و توانسته بر افراد و سبک زندگی تاثیر گذارد و بخشی از مباحث تربیتی و فکری متاثر از این فضاهاست که نمی توان آن را نادیده گرفت.

در پایان از طلاب منتخب در زمینه پژوهش در سبک زندگی اسلامی تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دولتی IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
    0 0
    عکس حقیر رو اشتباهی زدید