جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 لباس شنای اسلامی

حوزه/ دو زن مسلمان انگلیسی که برای گذران تعطیلات به کشور پرتغال رفته بودند به خاطر داشتن لباس شنای اسلامی از یک استخر عمومی اخراج شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، در آخرین اخبار مربوط به اسلام‌هراسی علیه زنان مسلمان در غرب، دو زن محجبه انگلیسی که برای تعطیلات به پرتغال رفته بودند به دلیل پوشیدن بورکینی یا همان لباس اسلامی از استخر اخراج شدند.

ماریا دین که با خواهر شوهرش هینا برای گذراندن تعطیلات به شهر  آلبوفیرا در کشور پرتغال رفته بود در این باره به خبرنگاران گفت: به من اجازه ندادند لباس شنایی را که با آن احساس راحتی دارم بپوشم. لباسی که مخصوص زنانی چون من تهیه شده، آن‌ها همچنین به من گفتند که باید هم رنگ فرهنگ آنان شوم و لباس شنایی را بپوشم که آن‌ها می‌گویند.

 من سپس به آن‌ها گفتنم که اینجا هیچ علامت یا پلاکاردی وجود ندارد که حرف‌های شما را تایید کند. در آخر من و چهار فرزندم را مجبور کردند با شرمندگی از استخر بیرون بیاییم و به گونه‌ای ما را بیرون کردند که انگار جرمی مرتکب شده بودیم.

لازم به ذکر است که در سال‌های اخیر بحث‌های چالش برانگیز زیادی در رابطه با لباس‌های شنای اسلامی یا همان بوریکنی در غرب و اروپا به ویژه کشور فرانسه به وجود آمده است. تنش‌ها زمانی به اوج رسید که مقامات فرانسوی درجولای 2016 میلادی، رفتن به ساحل با لباس ‌شنای اسلامی را در شهرهای مختلف کن، کورسیا و لوکوته ممنوع اعلام کردند و پس از آن نیز شهرداران دیگر شهرهای فرانسوی نیز اقدامات مشابهی انجام دادند.

بسیاری از مفسران این تصمیم را مورد انتقاد شدید قرار داده بودند، زیرا لباس‌های شنای اسلامی را شیوه‌ای برای مشارکت بیشتر زنان در فعالیت‌های ورزشی می‌دانستند که به دلایل مختلف از جمله نگرانی‌های بهداشتی، جسمی و مذهبی حاضر نبودند با لباس‌های غیرپوشیده به دریا بروند.

خشم عمومی همچنین زمانی بالا رفت که تصاویری از مزاحمت چهار افسر پلیس مسلح به تفنگ، باتوم و اسپری فلفل برای یک زن مسلمان با روسری آبی کنار سواحل فرانسه منتشر شد. در ادامه در 26 آگوست 2016 شورای حکومتی فرانسه، بالاترین دادگاه اداری در این کشور اعلام کرد که شهرداران حق ممنوع کردن مایوی اسلامی را ندارند و ممنوعیت‌های گذاشته شده باید لغو شوند، هرچند بسیاری از مقامات فرانسوی هم چنان از پیروی از رای این دادگاه نیز سرباز زدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha