چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رستمی

حوزه/ یکی از اساتید حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: برخی برای خوش گذرانی به ترکیه و تفلیس می روند، اما می گویند سفر حج تعطیل و هزینه آن را به فقرا بدهید.

حجت الاسلام اسماعیل رستمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، با اشاره به ضرورت اقامه حج ابراز داشت: فریضه حج از واجبات دین اسلام است و بر تمام افرادی که امکان مالی دارند واجب است آن را به جا بیاورند.

وی با انتقاد از افرادی که خواستار تعلیق حج هستند، افزود: برخی می گویند سفر حج را تعلیق کرده و هزینه آن را به فقرا بدهید، اما دو و نیم میلیون نفر از ایرانیان در سال به برای خوشگذرانی به ترکیه می روند، چرا کسی نمی گوید هزینه سفر به ترکیه را به فقرا بدهید.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: سالیانه ۵۰۰ هزار نفر از ایرانیان به تایوان و تفلیس می روند، اما مگر کسی جرات می کند بگوید هزینه این  سفر ها را در راه فقرا اهدا کنید.

این استاد حوزه  تاکید کرد: حج، خمس، نماز، روزه و ولایت پنج ستون دین اسلام هستند که از واجبات به شمار می روند و انجام آن ها واجب است.

وی با اشاره به اینکه خمس واجب فراموش شده ای است، عنوان کرد: اما برخی می گویند خمس به ما نمی رسد، از آن طرف هم شب و روز دست به دعا داریم و می گوییم آقا بیا آقا بیا.

حجت الاسلام رستمی همچنین نماز را ستون دین دانست و تاکید کرد:  نماز خواندن برای بسیاری کار سختی است و حاضر نیستند در طول شبانه روز برای نماز خواندن و صحبت با خدا تنها ۱۷ دقیفه وقت بگذارند.

وی در ادامه با مهم ارزیابی کردن جایگاه روزه در اسلام خاطرنشان کرد: روزه گرفتن این روزها برای برخی افراد سست ایمان به دلیل همزمانی با فصل تابستان و شدت گرما فراموش شده است.

این استاد حوزه، محبت علی(ع) را جواز ورود به بهشت دانست و ابراز داشت: علی(ع) یعسوب الدین است و هر کسی به علی و اهل بیت(ع) ایمان نیاورد جواز حضور در جنت را نخواهد داشت، چرا که بهشت به خاطر علی(ع) و اهل بیت ایشان آفریده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha