پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ مراسم تنفيذ حكم دوازدهمين دوره رياست جمهورى اسلامي ايران

حوزه/ مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران، با حضور رهبر معظم انقلاب، در حسینیه‌ امام خمینی(ره) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران، لحظاتی پیش، در محضر امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور رؤسای قوا، رئیس مجلس خبرگان رهبری، مقامات کشوری و لشکری، علما و دانشگاهیان، جمعی از سفرا و نمایندگان بلندپایه‌ کشورهای خارجی، در حسینیه‌ امام خمینی(ره) با پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

در ابتدای این مراسم که هم اکنون در حال برگزاری است، دکتر رحمانی فضلی، وزیر کشور، با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، گزارشی از روند برگزاری انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری را ارائه کرد.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم  امام خامنه ای در تنفیذ رأی مردم و نصب حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران را قرائت خواهد کرد؛ آن گاه رهبر انقلاب اسلامی لوح متن حکم را به رئیس‌جمهور منتخب مردم اعطا می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور نیز در این مراسم به بیان سخنانی خواهد پرداخت و پس از آن حاضران، شنونده‌ بیانات مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهند بود.

برپایه این گزارش، مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران از شبکه‌های مختلف رادیویی-تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی به صورت زنده در حال پخش و قابل دریافت است.

تنفیذ در قانون

بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، «امضای حکم ریاست جمهوری پس از انتخاب مردم»، از جمله وظایف و اختیارات رهبری است و طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری «دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران چهار سال است و از تاریخ تنفیذِ اعتبارنامه به‌وسیله‌ مقام معظم رهبری آغاز می‌گردد».

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha