جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشنواره داستان و خاطره اشراق

حوزه/ دبیر جشنواره داستان و خاطره اشراق از ارسال یک هزار و ۲۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره واقع در مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد بطحائی گفت: کار مقدماتی و ایده پردازی جشنواره داستان و خاطره، تابستان سال 95 آغاز شد و در فصل پاییز فراخوان آن منتشر شد و شکل اجرایی به خود گرفت؛ قرار بود جشنواره زمستان سال گذشته به پایان برسد؛ اما درخواست‌های مکرری شد که فرصتی به طلاب داده شود تا بتوانند از فرصت تعطیلات نوروزی استفاده کنند که جشنواره را تا آخر فروردین تمدید کردیم.

وی گفت: اواخر اردیبهشت را فصل برگزاری اختتامیه قرار دادیم که باز هم با استقبالی مواجه شدیم که برای جشنواره که تمام امورش فراهم بود، کم سابقه بود و مجبور شدیم به خاطر استفاده طلاب از فرصت ماه مبارک رمضان در راستای ارسال داستان و خاطره‌های تبلیغی، جشنواره تا بعد از ماه رمضان تمدید شود.

دبیر جشنواره داستان و خاطره مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به کمیت و کیفیت آثار ارسالی به این جشنواره تصریح کرد: آثار کمی و کیفی خوبی به جشنواره ارسال شد و در این جشنواره با توجه به آثار ارسالی، با طلاب سراسر کشور ارتباط داشتیم و این مسأله سبب شد که در بخش خاطره آثار خوبی را دریافت کنیم.

وی افزود: جشنواره با همکاری معاونت فرهنگی جامعه المصطفی شکل بین المللی به خود گرفت و طلاب خارجی از 150 کشور در این جشنواره شرکت کردند که به صورت جداگانه آثار آنها مورد داوری قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام بطحائی اظهار کرد: در بخش ملی خاطره و داستان، قریب به 700 خاطره مکتوب، 30 سفرنامه، 16 رمان، 150 داستان کوتاه، 150خاطره صوتی و 100 خاطره تصویری دریافت کردیم.

وی گفت: بخش ویژه این جشنواره، خاطره و داستان اربعین بود که پس از اعلام جشنواره، بخش ویژه در فرصت یک ماه مانده به اربعین فراخوان شد و به این دلیل، فرصت کمی برای تبلیغات داشتیم که حدود 180 خاطره تصویری و 200 خاطره صوتی دریافت شده است و در مجموع حدود 1200 اثر در بخش‌ها و قالب‌های مختلف دریافت کرده‌ایم.

دبیر جشنواره داستان و خاطره مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: آثار دیگری که در این جشنواره دریافت شد، تراکت پستی بود که به طلاب مبلغ سراسر کشور که برای امر تبلیغ اعزام می‌شدند، داده شد که حدود 8 هزار تراکت توزیع شد و استقبال خوبی هم صورت گرفت و در این خصوص نیز هنوز در حال دریافت آثار هستیم.

وی افزود: همه آثار تفکیک، تجمیع و کدگذاری شده تا برای داوران ارسال شود و بنا داریم تا اختتامیه این جشنواره را در نیمه دوم شهریورماه با حضور علما و مسؤولان برگزار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha