جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی علاوه بر اشاره به مسائلی مانند حضور امام رضا(ع) در ایران و حاشیه شهر مشهد، فضای مجازی و نیز حمایت عربستان از تکفیری ها، به علت ورشکستگی کارخانه ها یعنی سود بالای بانکی اشاره کردند و از دولت مردان خواستند نسبت به محاسبه امور دقت کنند تا مشکلات بیکاری، تولید و...پیش نیاید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مراسم جشن ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در مجتمع در حال ساخت ثامن الحجج(ع) در حاشیه شهر مشهد با اشاره به حدیث «مَنْ حَاسَبَ نَفْسَهُ رَبِحَ، وَمَنْ غَفَلَ عَنْهَا خَسِرَ، وَمَنْ خَافَ أَمِنَ ...»، گفتند: عارفان یکی از مراحل مهم سیر و سلوک را محاسبه نفس می دانند. باید کارنامه عمر خود و آنچه انجام داده ایم را محاسبه کنیم زیرا موجب تحول می شود.

ایشان با بیان اینکه اگر در یک امری حسابرسی نباشد یا ضعیف انجام شود، هزاران میلیارد تومان تلف یا به صورت نادرست استفاده و هزینه می شود، توصیه کردند: دولتمردان نسبت به محاسبه دقت کنند تا مشکلات بیکاری، تولید و...پیش نیاید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه مشکل تولید باید حل شود تا اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد، تصریح کردند: وقتی بانک ها سود 30 درصد می گیرند و درآمد یک کارخانه 10 درصد می باشد، پیداست که ورشکسته می شود.

ایشان با تاکید بر اینکه هیچ بن بستی در مسائل نیست و باید یا شجاعت به میدان حوادث رفت، مثال زدند: امام راحل ایستادند و پیروز شدند و امروز مقام معظم رهبری به افراد قوت قلب و دلداری می دهند و این دو امر برای ما درس است.

معظم له درباره امنیت با اشاره به بی وجدانی و بی انصافی گروه های مختلف در دنیا و ایجاد ناامنی از سوی آنان، خداترسی را علت ایجاد امنیت عنوان کرده و یادآور شدند: همه چیز را باید مورد تجزیه و تحلیل  قرار داد و راه حل پیدا و مشکل را حل کرد.

مسئولان برای اصلاح فضای مجازی اقدام کنند

این مرجع تقلید در ادامه به تهدید فضای مجازی در زمینه اعتقادات و اخلاق و نیز ارتباط های نامشروع در این عرصه اشاره و خاطر نشان کردند: مسئولان باید نسبت به این امر توجه کنند و به طور جدی قبل از گسترش تخریب در زمینه های گوناگون، نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

پیام به مسئولان عربستان؛ از تکفیری ها حمایت نکنید

ایشان در بخش دیگری از سخان خود، داعش و امثال آن را محصول اعتقاد وهابیت دانسته و گفتند: 80  مدرک از سخنرانی ها، کتاب ها و منابع مختلف توسط دو گروه محقق به دست آمده که نشان می دهد که تکفیری ها از عربستان شکل گرفته اند؛ این اسناد در قالب کتابی به چاپ رسیده تا بدانید زادگاه تروریست کجاست.

معظم له خطاب به مسئولان عربستان پیام دادند که اگر می خواهند آبرویشان در سطح دنیا برگردد از تکفیری ها حمایت نکنند، زیرا هر جای دنیا کار خلافی انجام می شود، از تکفیری ها نشات می گیرد.

حاشیه شهر مشهد حاشیه امن تکفیری ها نیست

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به فلسفه تشکیل مجتمع فرهنگی ثامن الحجج(ع) پرداخته و گفتند: حاشیه شهر مشهد منطقه ای برای حضور عوامل نفوذی و دگرگونی در این شهر بود که به همین علت مجتمعی شامل مدرسه علمیه، مسجد، خانه اساتید و کتابخانه در حال ساخت است.

ایشان ابراز کردند: حاشیه مشهد، حاشیه امنی برای تکفیری ها نیست و امروز عوامل نفوذی از این منطقه در حال دور شدن هستند و چهره منطقه تغییر می یابد.

امام رضا(ع) و مقابله با انحراف ها

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به پذیرش ولایت عهدی امام رضا(ع) گفتند: آن حضرت می دانستند که التقاطی ها امکان نفوذ دارند و از طرفی امکان استفاده از موقعیت حضور در حکومت برای مقابله با انحراف های اعتقادی وجود داشت.

معظم له با اشاره به سرمایه عظیم معنوی حضور امام هشتم(ع) در ایران، افزودند: از سوی دیگر امام رضا(ع) می خواستند کشور ایران را بیمه کنند زیرا ملجأ و پایگاه اسلام اهل بیت(ع) است.

استقلال مالی حوزه باید حفظ شود

ایشان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقلال مالی حوزه علمیه و تاکید بر حفظ این امر، ابراز کردند: یکی دیگر از نعمت ها علاوه بر استقلال مالی که ناشی از برکت اهل بیت(ع) است، مراسم های امام حسین(ع) است که وحدت آفرین می باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سرمایه وجود امام رضا(ع)، حضور بیست میلیونی زائران در مشهد مقدس را بسیار ارزشمند و فرصت بزرگ فرهنگی دانستند که باید از آن نهایت استفاده شود.

برپایه این گزارش، در این مراسم، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، تعدادی از مسئولان حوزه علمیه خراسان و شهر مشهد، جمعی از روحانیان و اقشار مردم منطقه حضور داشتند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha