چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جشنواره کتابخوانی رضوی

حوزه/ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم از برگزاری مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مقامات استانی و کشوری در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین امیر عطاالله جباری با اشاره به همکاری خوب صدا و سیمای مرکز قم و رسانه های استانی در برگزاری این جشنواره اظهار داشت: این مرکز با معرفی کتاب های جشنواره رضوی در رادیو به ویژه کتب کودک و نوجوان باعث مشارکت حداکثری کودکان در  جشنواره شد.

وی سپس به فعالیت سیمای نور قم اشاره کرد و افزود: طی نشستی رسانه ای و مصاحبه و گزارش از مدیران ارشد این اداره کل در خصوص زمان و نحوه برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اطلاع رسانی و پوشش خبری انجام شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم سپس به تعامل خوب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در برگزاری معرفی و بررسی کتاب "بانوی ملکوت" با حضور نویسنده کتاب، پرداخت و ابراز داشت: با رایزنی های انجام شده با مسئولین آستان مقدس حرم مطهر کریمه اهل بیت علیهم السلام با بهره مندی از ظرفیت های موجود به ویژه در بخش های کودک ونوجوان و با استفاده از اساتید مجرب به قصه گویی و جمع خوانی از کتاب 10قصه از امام رضا و ماه غریب من به همراه مسابقه نقاشی پرداختند.

وی ادامه داد: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم نیز ضمن همکاری با این اداره کل در خصوص تبلیغات آنلاین و شرکت خانوادگی در این جشنواره, با ارائه مجوز,  امکان حضور کتابداران در مهدکودک آدینه مصلی قدس برای قصه گویی و نقاشی از کتاب 10قصه از امام رضا (ع) را فراهم آورد.

وی به فروش کتاب ها با تخفیف ویژه در مصلی قدس استان قم اشاره کرد و افزود: این طرح نیز با استقبال عموم شرکت کنندگان در نماز عبادی سیاسی جمعه همراه بود.

حجت الاسلام و المسلمین جباری با تشکر و قدردانی از اداره کل زندانهای استان قم در ترویج این مسابقه و ترغیب کارکنان بصورت مشارکت خانوادگی در این امر مهم ابراز داشت: با تلاش های همکاران این اداره کل و همچنین پیگیری مدیرکل زندانهای استان و با هدف انتقال هنجارها و ارزشها و ایجاد امید و انگیزه در بین زندانیان, کتابها و برگه های مسابقه نیز در برخی از بندها توزیع شد.

وی همچنین از همکاری نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری دانشگاه و مدرسه دخترانه مهندس عسگری در خصوص اطلاع رسانی این جشنواره و فروش و توزیع کتابها در بین دانشجویان این دانشگاه و قصه گویی و مسابقه نقاشی در بین دانش آموزان قدردانی کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در خاتمه با اشاره به شرکت بیش از 4 هزار نفر از شهروندان قمی در این جشنواره گفت: مراسم اختتامیه روز دوشنبه 16 مرداد ساعت 17 با حضور مقامات ارشد نهاد کتابخانه ها ی عمومی کشور و دیگر مسئولان استانی برگزار می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha