پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولین هیئت های ورزشی و مربیان که همیشه با ورزشکاران و جوانان سروکار دارند، باید به آنها بیاموزید که اخلاق اسلامی را در میادین ورزشی و بین المللی در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امروز در دیدار با مدیران و جمعی از ورزشکاران منتخب شهرستان تاکستان، به موضوع ورزش در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مسئله اخلاق در کشورهای غربی اصلا رعایت نمی شود، ولی خوشبختانه در کشور ما این مسئله مورد توجه ورزشکاران ما در میادین ورزشی و بین المللی است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به این که در ورزش اهداف مهمی از جمله تقویت جسم و بدن برای خدمت به مردم  نهفته است، افزود: در زمان پیغمبر اکرم(ص) ورزش "اسب دوانی" و "تیر اندازی" مورد اقبال مردم آن زمان بود و حتی خود پیامبر اکرم(ص) در برخی از مسابقات شرکت می کرد و یا به داوری می پرداختند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسئولین هیئت های ورزشی و مربیان که همیشه با ورزشکاران و جوانان سروکار دارند، باید به آنها بیاموزید که اخلاق اسلامی را در میادین ورزشی و بین المللی در اولویت قرار دهند.

وی یکی از راه‌های توانمندسازی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را مسئله ورزش و سلامت جسمانی دانست و عنوان داشت: کودکان و نوجوانان تربیت‌پذیری خوبی دارند، از این‌ رو باید توانمندسازی را به بطن خانواده برد و در کنار ورزش، بحث شادی و نشاط کودکان و نوجوانان جدی گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در پایان افزود: باید بستر لازم برای ورزش تمام اقشار جامعه و تامین سلامتی و نشاط آنها با همکاری جدی همگان در جامعه فراهم شود.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha