پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تعیین جایزه ۱ هزار دلاری برای شناسایی عاملان انفجار در مسجد مینه سوتا

حوزه/ در پی حادثه انفجاری هنگام برگزاری نماز صبح در مرکز اسلامی دارالفاروق در شهر بلومینگون، که با انداختن یک بمب آتش‌زا به داخل دفتر امام جماعت مسجد انجام شد، شورای کایر جایزه ۱۰ هزار دلاری برای شناسایی عاملان تعیین کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از prnewswire، شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در ایالت مینه سوتای آمریکا، امروز یک جایزه 10 هزار دلاری برای هر گونه اطلاعاتی تعیین کرد که منجر به پیدا کردن و دستگیری عاملان انفجار در مسجد مینه سوتا شود. جامعه مسلمانان آمریکایی مینه سوتا نیز جایزه مشابهی تعیین کرده است.

شورای ملی کایر همچنین از مساجد و مراکز اسلامی در سرتاسر آمریکا خواسته تدابیر امنیتی را ارتقاء دهند.

اوایل صبح انفجاری در ساعت 5:05 سحرگاه مرکز اسلامی دار الفاروق در شهر بلومینگتون واقع در ایالت مینه سوتا را لرزاند که منجر به خرد شدن شیشه‌های دفتر امام جماعت این مسجد شد. گفته می‌شود محل اصلی صدای انفجار دفتر امام جماعت مسجد بوده است.  

مدیر اجرایی جامعه مسلمانان آمریکا در مینه سوتا گفت: که یک بمب آتش زا به داخل مسجد و میان افرادی که برای نماز صبح گرد آمده بودند، انداخته شده است.

نمازگزاران قبل از انفجار فردی را از پنجره این مرکز دیده بودند. خوشبختانه در این حادثه کسی آسیب ندید. به گفته یک نمازگزار کامیونی با سرعت از پارکینگ مسجد بیرون رفته است.

امیر ملک مدیر حقوق مدنی شورای کایر در مینه سوتا در این باره گفت: ما امیدواریم این جایزه به مقامات قانونی برای پیدا کردن سریعتر عاملان این حمله خشونت آمیز که یک مرکز دینی را در کشور هدف قرار داده‌اند، کمک کند. اگر انگیزه تعصب ثابت شود این حمله نیز به لیست طولانی حملات نفرت محور علیه نهادهای اسلامی در سرتاسر کشور در ماه‌های اخیر افزوده خواهد شد.

نهاد عواد، مدیر اجرایی این شورا نیز گفت: دستگیری سریع و مجازات مرتکبان این حادثه پیام روشنی خواهد فرستاد که با حمله کنندگان به مساجد یا هر عبادتگاه دیگر در آمریکا مدارا نخواهد شد.

هفته گذشته شورای کایر در مینه سوتا از مجریان قانون در آمریکا از جمله اف بی آی خواسته بود  تحقیقات لازم درباره حمله خرابکارانه در قبرستان المغفرت در شهرستان کستل راک را با انگیزه اسلام‌هراسی انجام دهند.

از آغاز سال جدید این نهاد اسلامی خواستار تحقیقات پلیس درباره حوادث اسلام‌هراسی متعددی شده که علیه مراکز اسلامی و مساجد مختلف در ایالت‌های مختلفی چون کلرادو، فلوریدا، اوهایو، آیووا، کنتاکی، جورجیا، آریزونا، تنسی، ویرجینیا، نیوجرسی، نیویورک، مریلند، تگزاس و تعدادی از ایالت های دیگر رخ داده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha