جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 بازدید از مؤسسات شیعی استانبول و آشنایی با فعالیت های آن

حوزه/ هیئتی از آستان مقدس حسینی از تعدادی از مؤسسات شیعی استانبول بازدید و با شخصیت های ترکیه دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، هیئتی از آستان مقدس حسینی از تعدادی از مؤسسات شیعی استانبول بازدید و با شخصیت های دینی در شهر استانبول ترکیه دیدار کرد.

شیخ حسن المنصوری مدیر دار القرآن الکریم امام حسین(ع) در این باره گفت: هدف از این زیارت آشنایی با اوضاع اجتماعی استانبول و بررسی امکان فعالیت تبلیغی عتبات مقدسه در زمینه رسالت قرآن کریم و علوم اهل بیت (علیهم السلام) بود.

وی افزود: از مهم ترین مؤسساتی که بازدید شد، "مؤسسه زینبیه" بود که از بزرگ ترین نهاد های پیروان اهل بیت (علیهم السلام) در ترکیه است و در انجام فعالیت های متنوع و متعدد برجسته است.

شیخ المنصوری ادامه داد: این هیئت از "جمعیت علمای اهل بیت (ع)" و "مؤسسه آل البیت (ع)" با هدف آشنا کردن آنان با فعالیت های آستان مقدس حسینی در زمینه های دینی و قرآنی در داخل و خارج عراق بازدید کرد.

علی القرعاوی مدیر مدارس دینی نیز گفت: این هیئت همچنین از جامعه المصطفی العالمیه در ترکیه بازدید و با شیخ جعفر یوسی مدیر آن دیدار کرد. همچنین با مدیر دار القرآن الکریم برای اطلاع از آخرین فعالیت های قرآنی آن دیدار کرد.

القرعاوی اشاره کرد: این هیئت در جریان این سفر، "مؤسسه الکوثر" و "مؤسسه امام حسین (ع)" را مورد بازدید قرار داد و شیخ دوغان مدیر این مؤسسه پیرامون مهم ترین فعالیت ها و دوره هایی که در سال گذشته برگزار شد، بحث و گفتگو کرد.

شایان ذکر است که استانبول از بزرگترین شهر های ترکیه است و جمعیت آن نزدیک به 15 میلیون نفر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha