جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد-مسئول مرکز امور نخبگان حوزه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عماد بر ضرورت نگاه راهبردی به جامعه نخبگانی حوزه های علمیه تاکید کرد و از تدوین «سند جامع نخبگانی حوزه» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید علی عماد، در آیین افتتاحیه اردوی علمی استعدادهای برتر حوزه های علمیه (ویژه تدوین رساله های علمی)، در مشهد مقدس، گفت: نگاه به مسائل راهبردی در سنت گذشته خودمان موجود است؛ به عنوان مثال این حدیث که می فرماید: « رحم الله امرءً عرف من أين و  في أين وَ  إلي أين/ خداي رحمت كند كسي را كه بداند از كجا و در كجا و به كجا رهسپار است »؛ در واقع بر ضرورت نگاه به مسائل راهبردی در متن این گونه روایات اشاره شده است.

مسئول مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه ادامه داد: اگر طیف استعداد برتر برای آینده خودشان و مسئولیتی که بر عهده آنهاست، با یک هم رأیی بتواند به نقشه روشنی برسند و «سند جامع نخبگانی حوزه های علمیه» و افق های آینده را ترسیم کنند، در این صورت می توانیم اثر گذارتر باشیم.

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس است که طلبه می تواند نیازهای جامعه اسلامی را ایفا کند. کار دقیق و مبتنی بر اصول را به انجام برساند، به نظر می آید که این مسئله یکی از شروط فهم صحیح مسئله است و امیدوارم این طرح به فرجام خوبی برسد.

حجت الاسلام والمسلمین عماد در پایان با تاکید بر حفظ استقلال حوزه های علمیه، همه طلاب را تشویق کردند که از ظرفیت ها و فرصت های پیش رو به خوبی استفاده کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha