جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید محمد غروی

حوزه/ آیت الله غروی در جمع استعدادهای برتر حوزه گفت: طلاب به هیچ وجه نباید دنبال وجه مدرکِ انجام پایان نامه باشند و هر چند نظرمان نسبت به رساله و پایان نامه نویسی مثبت است، اما خطر مدرک گرایی هم وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید محمد غروی، در اردوی علمی استعدادهای برتر حوزه های علمیه (ویژه تدوین رساله های علمی)، در مشهد مقدس، با تبریک ایام میلاد مسعود امام هشتم علیه السلام و ذکر ویژگی ها و آداب و اخلاق آن حضرت، گفت: در بکارگیری واژگان «نخبه» و «استعداد برتر» باید ملاحظات دقیقی صورت پذیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که ما در این جلسه در جمع استعدادهای برتر حوزه هستیم نه نخبگان، افزود: در واقع نخبه کسی است که در علمی تأثیری گذاشته و فضا را برای تحول علم خاصی فراهم کرده باشد.

وی در تعریف استعداد برتر، افزود:  استعدادهای برتر کسانی هستند که در دوره های مختلف تحصیلی خود بهترین نمرات را داشته اند و در یک مصاحبه جدی  که به طور نسبی مورد قبول است، نمره قابل قبولی کسب کرده اند، پس ضرورتا استعداد برتر ملازم با نخبگی و سرآمد بودن نیست.

عضو هیأت امنای مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه خطاب به طلاب، گفت: توجه داشته باشید که موانع زیاد است اگر 10 سال به طور جدی کمر همت ببندید می توانید اندوخته علمی خود را در حد قابل قبولی ارتقاء دهید و زمینه تحول را هم در خودتان و هم در نظام و جامعه پدید آورید، لذا نباید وقت کشی و فرصت سوزی کرد.

آیت الله غروی در ادامه افزود: طلاب به هیچ وجه نباید دنبال وجه مدرکِ انجام پایان نامه باشند و هر چند نظرمان نسبت به رساله و پایان نامه نویسی مثبت است، اما خطر مدرک گرایی هم وجود دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اضافه کرد: این ضرورت حس می شود که اداره مدارج علمی اولویت را به استعدادهای برتر حوزه بدهد و از سوی دیگر طلاب نیز موضوعاتی را انتخاب کنند که حداقل دو سال بر روی آن تمرکز کرده باشند،  توجه داشته باشید که موضوع باید جزئی باشد و شما آن را گسترده اش کنید.

وی در ادامه توصیه های خود به طلاب، یادآور شد: باید کتاب های متعددی را در این زمینه مطالعه کنید. استاد راهنما و مشاور نقش تبعی و ثانوی خواهند داشت.

آیت الله غروی با تاکید بر این که باید تمام توجه ما به نیازهای فکری جامعه و نظام باشد، گفت: انقلابی بودن یعنی به معنای واقعی حامی نظام باشیم، به نیازهای نظام پاسخ داده و از کارهای حاشیه ای به شدت پرهیز کنیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان تاکید کرد: سؤالاتی  که از ما در زمینه های مختلف می شود روز به روز بیشتر می شود، لذا باید آماده پاسخگویی بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha