پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام موسی صفی خانی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین گفت: نقش مؤثر جوانان در تمدن سازی و بازیابی هویت ملی ودینی، همگان را به حرکت و جوشش وا می دارد که به آنها باید توجهی خاص داشت ، چرا که امروز در جامعه اسلامی ،جوانان از سرمایه های ارزشمند نظام اسلامی بوده و باید بیشتر با این نسل ارتباط برقرار نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام موسی صفی خانی، صبح امروز در نشستی با روحانیون مستقر روستاهای قزوین، با اشاره به لزوم ارتباط بیشتر با نسل جوان، اظهارکرد: دشمنان سعی می‌کنند با بهره گیری از روش های متعدد، نسل جوان جامعه را منحرف نمایند، لذا روحانیت باید امروز بیش از همیشه با این قشر ارتباط داشته باشد تا بتواند شبهات وسوالات آنها را به خوبی پاسخ دهند.

وی افزود: جوانان  سرمایه های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی هستند و کشور ما به دلیل داشتن قشر عظیمی از جمعیت جوان به عنوان پتانسیل انسانی می تواند افق های ترقی و پیشرفت را خیلی سریعتر و بهتر از کشورهایی که فاقد این پتانسیل ارزشمند هستند طی کنند .

این فعال فرهنگی، شور، نشاط ، امید به آینده ، ابتکار و نوآوری را از خصوصیات بارز دوران جوانی عنوان کرد و با اشاره به راه اندازی 20 پایگاه فراغت در شهرستان قزوین، بیان داشت: امسال بیش از ۲۰ پایگاه اوقات فراغت در سطح شهرستان با حمایت اداره تبلیغات اسلامی راه اندازی شده است.

حجت الاسلام صفی خانی با بیان اینکه این پایگاه ها در قالب هسته فرهنگی جوان و بوستان های معرفت است، عنوان کرد: این پایگاه ها در سطح مساجد، حسینیه ها و موسسات و خانه‌های قرآن فعالیت می کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین  فعالیت شاخص و محوری هسته های فرهنگی جوان را برگزاری گفتمان اندیشه جوان اعلام کرد و گفت: این گفتمان ها در سه بخش اندیشه دینی، بصیرت سیاسی و اخلاق و رفتار اجتماعی اجرا می شود.

حجت الاسلام صفی خانی ادامه داد: فعالیت شاخص و محوری بوستان معرفت نوجوان نیز تبیین معارف دینی و احکام بوده و البته برنامه‌های ورزشی و تفریحی متنوعی هم برای نوجوانان و جوانان شرکت‌کننده در این طرح پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای برگزاری کلاس ها از ظرفیت روحانیون مستقر، طرح هجرت و روحانیون اعزامی استفاده می‌شود، بیان کرد: فعالیت این پایگاه ها تا شهریور ماه در سطح شهرها و روستاهای شهرستان ادامه دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha