جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مقبره حضرت یوسف یورش بردند

حوزه/ ۴۰ اتوبوس حامل صدها شهرک‌نشین اسرائیل با مشایعت نظامیان به مقبره حضرت یوسف (ع) در نابلس یورش برده و درگیری‌هایی نیز میان دو طرف روی داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews، صدها شهرک نشین صهیونیست پیش از طلوع صبح روز دوشنبه به مقبره حضرت یوسف (ع) در شمال کرانه باختری اشغالی در نابلس یورش بردند.

به گفته ساکنان فلسطینی اردوگاه پناهندگان بلاطه در سرزمین‌های اشغالی، تعداد زیادی از نظامیان اسرائیلی به منطقه یورش برده و در خیابان‌ها و پشت‌بام منازل مستقر شدند. سپس 40 اتوبوس حامل شهرک‌نشینان صهیونیستی از راه رسیده و به مقبره یورش برده و آیین‌های تلمودی به جای آوردند.

به گفته ساکنان درگیری‌هایی نیز میان نظامیان اسرائیلی و چند تن از جوانان فلسطینی رخ داده است. نظامیان اسرائیلی در منطقه با گاز اشک آور و نارنجک‌های بی‌حس کننده فلسطینیانی را که به سمت خودروهای نظامیان سنگ پرتاب می‌کردند، سرکوب کرده و چندین جوان فلسطینی نیز در اثر استنشاق شدید گاز اشک‌آور مجروح شدند.

یک سخنگوی اسرائیلی نیز ورود 100 شهرک‌نشین اسرائیلی به مقبره را در نابلس تحت حفاظت ارتش تایید کرده است. گفته می‌شود پس از انتفاضه دوم، و عقب نشینی ارتش اسرائیل از مقبره یوسف، این مکان در اختیار مقامات فلسطینی تشکیلات خودگردان قرار گرفته با این حال اسرائیل هر از چند گاهی با حفاظت و مشایعت نظامیان ارتش، شهرک‌نشینان اسرائیلی را به مقبره یوسف برده که معمولا درگیری‌هایی در منطقه ایجاد می‌کند.

نابلس نیز همانند بسیاری دیگر از شهرهای فلسطین در سرتاسر کرانه غربی دارای اماکن مذهبی قابل توجه معمولا شاهد نقض قوانین بین‌المللی توسط شهرک‌نشینانی است که سرزمین‌های فلسطینی را اشغال کرده‌اند و همواره با مشایعت نیروهای مسلح به محدوده زندگی مردم محلی تجاوز کرده و آزادی و امنیت ساکنان را برهم می‌زنند.

شهرک‌نشینانی که وارد مقبره مقدس می‌شوند همواره زندگی ساکنان فلسطینی را مختل کرده و خساراتی به املاک مردم وارد می‌کنند. این درحالی است که فلسطنیان حق بازدید از اماکن مقدس خودشان در سرزمین‌های اشغالی تحت سلطه اسرائیل را ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha