جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری اداره اوقاف

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم به مدت سه روز از روز ۱۷تا ۲۰ مرداد با حضور برادران و خواهران در مجتمع فرهنگی امام زاده شاه سید علی(ع) درقم برگزار می شود .

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسینی مقدم، بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم که با موضوع «چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم» در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، با بیان اینکه از جمله برکات پیروزی انقلاب، به صحنه آمدن مسئولین فرهنگی و فعالیت های قرآنی در موضوعات و در سطوح مختلف ملی، استانی و شهرستانی در جامعه است، گفت: تاکنون  بیش از ۳۹ دوره مسابقات قرآنی استانی برگزار شده و این اداره کل در حال برگزاری چهملین دوره آن است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: فعالیت های قرآنی در رشته ترتیل، اذان، معارف قرآن، حفظ مفاهیم و موضوعی و حفظ نهج البلاغه در سطح استان با رشد 50 درصدی مواجه بوده و تاکنون حدود 3 هزار نفر در این برنامه ها شرکت کرده اند و از این تعداد نیز 300 نفر به مرحله استانی راه یافته اند.

وی با بیان اینکه مرحله استانی آزمون خواهران 17 و 18 و برادران 19 و 20 مردادماه سال جاری به مدت سه روز و در مجتمع فرهنگی تربیتی امام زاده شاه سید علی(ع) برگزار خواهد شد، گفت: بعد از تدوین سند راهبردی قرآن کریم اوقاف و امور خیریه که به تأیید شواری عالی قرآن کریم کشور رسید، این امر بعد از شکل گیری ساختار اداره قرآنی، باعث راه اندازی امور قرآنی در اداره اوقاف شد و  بعد از راه اندازی اداره قرآنی و شکل گیری ساختار، این اداره نیز توانست فعالیت های خوبی در حوزه قرآئت و حفظ قرآن در موضوعات مختلف انجام دهد.

حجت الاسلام حسینی مقدم افزود: راه اندازی اولین مدرسه شبانه روزی قرآن کریم در امام زاده شاه جمال در قم، اولین فعالیت این اداره است که می تواند چشم انداز جدیدی را در پیشبرد اهداف فرهنگی و تربیتی در جامعه و امامزادگان ایجاد کند.

وی ابراز داشت: راه اندازی مرکز مجازی در امامزاده سید علی و طرح نخبه پروری تحت عناوین اقوم و طوبی قرآنی از دیگر فعالیت های این اداره کل بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: برای ارتقاء فعالیت های قرآنی، جمعی از اساتید و نخبگان نیز در حال برنامه ریزی برای اجرای برنامه های هدفمند در حوزه  حفظ و قرائت قرآنی می باشند که قطعا با ساختار جدید و راه اندازی اداره قرآنی شاهد فعالیت های جدی تری در حوزه قرآنی در امام زادگان و جامعه خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha