پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: منبر و تریبون‌های روحانیت در مساجد و رسانه‌ها می‌تواند فرصت بدیعی را برای پاسخگویی به شبهات فراهم آورد که وظیفه امروز روحانیت بصیرت بخشی به جامعه به خصوص نسل نوجوان و جوان و حضور هدفمند و اثرگذار در فضای مجازی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، به وظیفه خطیر روحانیت در برابر انواع شبهات در جامعه اشاره کرد و گفت: برای پاسخگویی به شبهات ایجاد شده در جامعه و فضای مجازی، لازم است مبلغان ما در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضور مؤثری داشته باشند، زیرا اگر این شبهات در ذهن افراد باقی بماند، می‌تواند در باورهای آنها خلل ایجاد کند و در عمل‌شان منعکس شود.

وی افزود: یک شبهه که ساعت‌ها برای طراحی آن زمان صرف شده هزاران بار توسط مخاطبان شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و به اشتراک گذاشتن هر کدام از این شبهه‌ها به معنای خللی است که توانسته در باور فرد اشتراک‌گذارنده، ایجاد نماید.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: شبهات اعتقادی و سیاسی برای اهداف بلند‌مدت طراحی شده‌اند و گاهی وقت‌ها بی‌پاسخ ماندن یک شبهه در ذهن جوانان و نوجوانان می‌تواند پایه‌های اعتقادی آنان را سست کند.

امام جمعه شهرستان تاکستان بیان داشت: فضای مجازی ساز و کار و قواعد خاص خود را دارد و همین قوانین خاص نیز موجب می‌شود، این رسانه قوی و اثرگذار به محملی جدی و کارآمد در حوزه ایجاد و اشاعه شبهات اعتقادی و سیاسی تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی بیان داشت: خیلی وقت‌ها جوانان و نوجوانانی که با هجوم شبهات مواجه می‌شوند، مجالی برای جست‌وجوی پاسخ شبهات‌شان ندارند و در چنین شرایطی روحانیون جدی‌تر از همیشه باید به میدان بیایند و برای پاسخگویی به شبهات اعتقادی منتشرشده از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به سراغ جوانان بروند.

وی افزود: مھم ترین ھدف دشمنان از ایجاد شبھه در جامعه، انحراف مردم از دین مبین اسلام است؛‌ لذا  امروز باید شبھه زدایی در جامعه، بیشتر مورد توجه روحانیت آگاه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی از آمادگی خود جهت پاسخگویی به هرنوع سوال و شبهه در همه موضوعات مختلف اشاره و بیان داشت: بنده که با همه مشغله کاری که در استان دارم، از همین رسانه شما به همه شهروندان اطلاع خواهم داد که آماده پاسخ به تمام سوالات و شبهات شهروندان به خصوص نسل نوجوان و جوان می باشم.

فضای مجازی از بسترهای تاثیرگذار در کشور است

 نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به موضوع حضور در فضای مجازی اشاره و بیان داشت: همیشه بستر سؤال و جواب نسخه ای واحد نیست و امروزه فضای مجازی از بسترهای مهم و فعال در جامعه بوده که باید از این ظرفیت بتوانیم به بهترین نحو ممکن استفاده وبهره ببریم.

 باید با  مسائل انقلاب، انقلابی برخورد کرد

 امام جمعه شهرستان تاکستان به حوزه انقلابی مورد تاکید رهبری معظم انقلاب اسلامی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: باید با مسائل انقلاب، انقلابی برخورد کرده و انجام وظیفه نماییم .

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با پاسخ به این سوال که مطالبات رهبری معظم انقلاب اسلامی در رابطه با حوزه های علمیه چقدر تحقق یافته، خاطرنشان کرد: مطالبات مقام معظم رهبری در رابطه با حوزه های علمیه در حد مطلوب تحقق نیافته، گرچه شروع شده ولی با کم و زیاد در گذشته بوده است؛ اما به آن اهداف عالی فاصله فراوانی باقی است که امیدواریم این فاصله کم وکمتر شود.

صدای ماندگار، شهید رهبر هنوز شیرینی خاص خودش را دارد

عضو خبرگان رهبری در رابطه با نقش شهدای رسانه در دوران دفاع مقدس اشاره و عنوان داشت: رزمندگان در خطوط مقدم جبهه اخبار کشور و جنگ و نمازجمعه را گوش می‌دادند و مردم نیز در شهرهای مختلف و روستاها از اوضاع جبهه‌ها مطلع می‌شدند که نقش اصحاب رسانه در دوران دفاع مقدس نقش اثرگذار وفراموش نشدنی بود.

وی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره همه شهدا به خصوص شهدای  اصحاب رسانه به صدای خبرنگار دفاع مقدس، شهید رهبر اشاره و بیان داشت: غلامرضا رهبر در همه روزهايي که در جبهه ها بود، ميکروفن از دستش نمي افتاد، در خطوط مقدم جنگ و روايت گر دلاورمردي هاي مردان مرد بود. واقعا آن شیرینی و حلاوت گویندگی و اطلاع رسانی شهید رهبر را تا به حال فراموش نکردم که گویی همچنان در شلمچه، چزابه، والفجر می بینیم که حضور دارد وگزارش می کند.

 امام جمعه شهرستان تاکستان بیان داشت: نقش رسانه امروز آن قدر تاثیر گذار است که شما می بینید در همین فضای مجازی، در یک لحضله می توانید به صورت زنده و تصویری بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگزاران نظام اسلامی را ببینید و یا این که از پیروزی های حزب الله مطلع شوید و یا رخدادهای دیگر؛ اینها نشان دهنده این است که امروز عصر رقابت رسانه بوده و در یک جامعه بسیار موثر است.

خبرنگاران خط مقدم جبهه فرهنگی هستند

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی ضمن تبریک روزخبرنگار گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی با جنگ رسانه‌ای، مسئولیت خبرنگاران را دوچندان ساخته‌اند و باید این اقشار با پویایی و تعالی خود در پیشبرد اهداف عالی کشور کمک کننده باشند.دشمن در بحث جنگ فیزیکی توانایی ندارد، پس رو به جنگ رسانه‌ای آورده و ما باید تلاش مضاعفی برای مقابله با این جنگ داشته باشیم.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: اطلاع رسانی صحیح در اخبار و انعکاس تلاش ها و انتقاد از کم کاری‌ها، باید از مهمترین خصوصیات خبرنگاران باشد.

وی به فضای رسانه در استان اشاره وبیان داشت:خوشبختانه فضای رسانه در استان مطلوب بوده ولی خیلی فاصله داشته که باید تلاش  نماییم که به آن حد مطلوب یک رسانه موفق انجام گیرد.

در پایان این مصاحبه یک ساعته ،نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری از صفحه استان قزوین خبرگزاری حوزه بازدید و در جریان اخبار و برنامه های حوزه علمیه قزوین قرار گرفت .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha