جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبادی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی، مبنای حرکت انقلاب را "لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ" دانست و گفت: ما برای هیچ کشوری ظلم را جایز ندانسته و ظلم پذیری را هم قبول نداریم. در حقیقت این اعتقاد ما بوده و در آن ریاکاری نیست، چون فقه ما و دعوت ۱۲۴هزار پیامبر این گونه است.

به گزارش خبرنگار«حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین عبادی، پیش از ظهر امروز در مراسم دیدار با مدیران مطبوعات، خبرگزاری ها و خبرنگاران استان، ضمن بزرگداشت روز خبرنگار بخصوص شهید صارمی اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که رسانه ها دارای نقش تعیین کننده، هم در ابعاد مثبت و هم ابعاد  منفی جامعه هستند.

وی با اشاره به این که عرصه فرهنگ درجامعه یک عرصه بسیار مهم و تاثیرگذار است، تصریح کرد: حدود 20 سال قبل مقام معظم رهبری به مطرح کردن تهاجم فرهنگی پرداختند و این دشمن بود، که با فضای بازی پیش آمده در دنیا، این فرصت را برای سوء استفاده در اختیار بیگانگان قرار داد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: روزی که رهبر معظم انقلاب به طرح موضوع تهاجم فرهنگی پرداختند، همه رهبران جهان نسبت به این موضوع بی اطلاع بودند، که در نهایت بعد از 5-6 سال برخی پی بردند.

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: بعدها این موضوع به شبیخون فرهنگی تعبیر شد، یعنی نسبت به گذشت زمان دشمن خودش را تقویت کرده و بعد از آن نیز هشدار به غارت فرهنگی شد، که پیداست در شبیخون فرهنگی هم موفق بوده‌اند .

وی جایگاه اصلی انقلاب را، جایگاه فرهنگی دانست و یادآور شد: آنچه مسلم است آن است که بقیه امور نیز باید با این اصل متناسب باشند و چنانچه این گونه نباشد، قطعاً سبب آسیب بقیه مسائل می شود.

فرهنگ اساس همه مسائل است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت توجه به اهمیت مسائل فرهنگی در جامعه، ابراز کرد: دلیل این امر آن است که فرهنگ اساس همه مسائل جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر این نکته که امروزه حرف اصلی را فرهنگ می زند، بیان کرد: شاید در گذشته به گونه ای بود که هر کشوری با هر آرمانی جنگ نظامی می کرد، بر آن کشور تسلط پیدا می نمود، ولی امروزه وضعیت تفاوت عمده کرده است.

نماینده‌ ولی فقیه در استان خراسان‌جنوبی با بیان این که فعالیت نیروهای بومی بسیار ارزشمند است، اذعان داشت: به همان میزان که دشمن خودش را مسلط نموده نیروهای بومی نیز فعالیت می‌کنند و بیکار نمی نشینند و با همه وجود خودشان را افسر این میدان می‌بینند که هم با تمام وجود دفاع می کنند و هم بر مراتب باطل دشمن هجوم می‌برند.

حرکت انقلاب "لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ" است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی از دعوت همه انبیا به عنوان مکتب عدل یاد کرد و گفت : غنایی که در مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و  انقلاب است در هیچ کجای دنیا یافت نمی‌شود.

نماینده‌ ولی فقیه در استان خراسان جنوبی، مبنای حرکت انقلاب را "لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ" دانست و گفت: ما برای هیچ کشوری ظلم را جایز نمی‌دانیم و ظلم پذیری را هم قبول نداریم. در حقیقت این اعتقاد ما بوده و در آن ریاکاری  نیست، چون فقه ما و دعوت ۱۲۴هزار پیامبر این گونه است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه به سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا اشاره کرد و گفت: اما آنها که ابتدا با اسم تمدن به کشورها ورود پیدا کردند و انسانهای آگاه می‌دانند این حرف کذب است و به حقی قائل نیستند، چون مبنای فکری آنها این است .

وی با بیان این نکته که امروز برای بشر عملکرد آن ها مشخص است، خاطرنشان کرد: آمریکا با همه ادعاهایش در فاصله جنگ جهانی دوم تا به امروز، به بیش از 50 کشور دنیا ورود کرده و به بهانه‌های مختلف خون‌ها ریخته شده است.

نماینده‌ ولی فقیه در استان تصریح کرد: حتی  کسانی که مسلمان نیستند، ولی انسان هستند ،می‌فهمند در یمن و میانمار چه می‌گذرد .

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha