جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قلم

حوزه/ حجت الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه یکی از زیبایی‌هایی قرآن موضوع اطلاع‌رسانی و پیام‌رسانی است، گفت: رسالت خبرنگاری و پیام‌رسانی دینی اگر در مسیر اعتلای ارزش‌های الهی و خدمت به درمان دردهای جامعه بشری قرار گیرد، قطعاً جهاد در عرصه خدمات اجتماعی است.

حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: پیام و اطلاع‌رسانی از رسالت‌های مهم دین اسلام است.

وی افزود: اینکه افکار بشری و ذائقه اجتماعی مردم را با سلاح صدق و صداقت مساعدت کنند تا بتوانند نسبت به خوبی‌ها ترغیب و نسبت به کسری‌ها موضع گرفته و یا درس عبرت بگیرند، این از رسالت‌های عظیم خبرنگاران است.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه در منطق قرآن رسالت پیام‌رسانی به انواع گوناگون تبلور کرده است، گفت: گاه این اطلاع‌رسانی از طریق بیان سرنوشت اقوام و پیشینان است و گاه با تدبر در شگفتی‌های عالم و گاه در بیان و انتقال موعظه‌های بزرگانی همانند حضرت نوح و لوط و لقمان به اطرافیانشان.

وی تصریح کرد:  رسالت خبرنگاری و پیام‌رسانی دینی اگر در مسیر اعتلای ارزش‌های الهی و خدمت به درمان دردهای جامعه بشری قرار گیرد، قطعاً جهاد در عرصه خدمات اجتماعی است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امید است نخبگان این عرصه بتوانند در عصر انفجار اطلاعات با برگزینی و ارائه مطالب فرهنگی، سیاسی، علمی و اخلاقی نقش محوری خود را به احسن وجه ایفا کنند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha