جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به جایگاه و کرامت زن، بر لزوم پرهیز از برخورد سیاسی با این جایگاه تاکید کرد و گفت: کرامت زنان کشور در جامعه اسلامی مورد توجه است و این موضوع در سیره امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی نیز تببین شده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در نشست «جریان شناسی فرهنگی، اجتماعی زنان»، در مدرسه علمیه فاطمیه(س) قزوین، به نقش اثر گذار زنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی زنان و مادران ما نقش ارزنده ای در همه عرصه های نظام داشته اند.

وی افزود:  یکی از افتخارات زنان، دوشادوش مردان، تلاش در جهت حفظ کشور چه در پیروزی انقلاب، چه در دوران جنگ و چه بعد از آن بوده و با حضور در عرصه های مختلف، موفقیت‏ های بزرگی برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند و به عنوان الگو و نمونه برای جوامع بشری به شمار می‏ روند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به نقش آفرینی زنان در جامعه اسلامی، بیان داشت: زنان در جامعه ما در بخش‌های مختلفی از جمله در بخش ورزشی، پژوهشی، علم‌آموزی و کمک به پیشرفت‌های علمی کشور نقش‌های بسیار ارزنده‌ای دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، حضور پرشور زنان را در عرصه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی را مهم دانست و خاطر نشان کرد: زنان با استمرار بر حمایت‌ها و مشارکت‌های خود، در تقویت نظام کوشا هستند.

 مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که بانوان نه تنها در طول 8سال دفاع مقدس به طور چشمگیری حضور فعال داشته اند، بلکه پس از آن در پیشرفت و سازندگی کشور نقش بسزایی را ایفا کرده اند، افزود:  زوایایی از زندگی بزرگان کشور مشخص کرده که زنان در جایگاه همسری در زندگی بزرگان سیاسی، علمی و اقتصادی کشور زمینه پیشرفت آنان را فراهم کرده اند.

 وی با تاکید بر این که نقش و جایگاه زنان در آیات قرآن و روایات بزرگان مشخص شده، بر لزوم پرهیز از برخورد سیاسی با این جایگاه تاکید کرد و  گفت: کرامت زنان کشور در جامعه اسلامی مورد توجه است و این موضوع در سیره امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی نیز تببین شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha