چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام ناصر هدایتی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه آسیب‌شناسی نماز در ادارات بر عهده روحانیان است، گفت: روحانیون باید برای رفع حضور کمرنگ کارکنان ادارات در صفوف نماز اول وقت تلاش مضاعف داشته باشند و آن‌ها را با شیوه‌های مختلف به اقامه نماز اول وقت تشویق کنند.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به حضور کمرنگ کارکنان ادارات در اقامه فریضه نماز اول وقت در نمازخانه‌های ادارات اظهار داشت: برپایی نماز جماعت اول وقت در ادارات عاملی برای نظم بخشیدن به امور و افزایش کارایی نیروی انسانی در ادارات است.

وی با اشاره به آثار و برکات فراوانی که برپایی نماز جماعت در حوزه‌های فردی و اجتماعی دارد بر لزوم توجه ویژه به این فریضه الهی در ادارات به‌عنوان عاملی برای افزایش کارایی نیروی انسانی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه آسیب‌شناسی نماز در ادارات بر عهده روحانیون است، گفت: روحانیون باید برای رفع حضور کمرنگ کارکنان ادارات در صفوف نماز اول وقت تلاش مضاعف داشته باشند و آن‌ها را با شیوه‌های مختلف به اقامه نماز اول وقت تشویق کنند.

وی تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با نیازسنجی‌هایی که در طول سال انجام می‌دهد نسبت به اعزام روحانی و مبلغ به ادارات و دستگاه‌ها مختلف شهرستان اقدام می‌کند و به‌نوعی برنامه‌ریزی‌شده تا هیچ اداره و دستگاهی  از برپایی نماز جماعت بی‌بهره نباشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به مشکلات و کمبودهایی که در راستای تحقق این هدف موجود است اظهار داشت: عواملی چون نبود فضای مناسب برای اقامه نماز، یا عدم توجه کارکنان به اهمیت نماز اول وقت در برخی از ادارات وجود دارد  که لازم است با تلاش و پیگیری مجدانه مسئولان، شاهد برپایی نماز جماعت به‌صورت اول وقت در همه ادارات و دستگاه‌ها باشیم.

وی با اشاره به اهمیت برپایی نماز، خاطرنشان کرد: باید با اهتمام و جدیت برای ترویج نماز تلاش کرد و آموزش‌های لازم در این زمینه برای تمام سنین در نظر گرفته شود که در این راستا برای تهیه امکانات لازم و ایجاد شرایط مطلوب، کلیه ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف استان، بسیج شوند و با اتحاد همگانی قدم بردارند تا روح مقدس نماز در نسل آیندگان حفظ شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha