جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار خیرین خیریه امام باقر(ع) با آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: تخصیص یارانه سلامت به صورت یکسان به غنی و فقیر، کار صحیحی نیست و لازم است تا تصمیم مناسبی در این باره اتخاذ شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی ‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار خیرین خیریه امام محمد باقر(علیه السلام) با بیان اینکه در هیچ استانی از استان‌های کشور، به این میزان، انسان‌های خیّر و پا به رکاب در راه خدا وجود ندارد، اظهار داشت: امام علی(علیه السلام) می‌فرمایند که خداوند بندگانی دارد که نعمت‌هایی را برای منفعت سایر بندگان به آن‌ها اختصاص داده است و تا زمانی که از این نعمت‌ها به مردم بدهند و بذل و بخشش کند، این نعمت‌ها را از آنان نمی‌گیرد و در غیر این صورت این نعمت‌ها را از آنان می‌گیرد.

وی افزود: خداوند در تعدادی از بندگان خود لیاقتی دیده است که نعمت‌ها را در اختیار آنان قرار داده است؛ خیران نیز لیاقتی داشته‌اند که خداوند نعمت‌هایش را به آنان عطا کرده تا در راه او و برای برطرف شدن نیاز سایر بندگان، به کار گیرند، در روایت دیگری آمده است که خداوند بندگانی دارد که مردم برای برطرف شدن نیازهایشان به این بندگان مراجعه می‌کنند، این افراد در قیامت در امان هستند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه اگر در خدمت بندگان خدا هستیم، باید به این موضوع افتخار کنیم، تصریح کرد: خیران و خیریه‌ها باید به مسئله سلامت کمک کنند البته اشتباهاتی در اجرای برخی طرح‌ها توسط دولتمردان در گذشته وجود داشته که به نظر بنده باید از همین امروز برای آن تصمیم صحیح گرفته شود.

وی با اشاره به برخی از نقاط ضعف در اجرای طرح سلامت توسط وزارت بهداشت گفت: ارائه یارانه سلامت به همه مردم به صورت یکسان کار صحیحی نیست؛ لذا در اینکه فقیر و غنی به یک میزان از یارانه سلامت بهره ببرند باید تجدید نظر شود؛ بدون شک می‌توان بهتر از این برنامه ریزی کرد تا به قشر ضعیف جامعه بیشتر کمک شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان کرد: بنده مخالف رفاه عمومی مردم و اختصاص یارانه سلامت برای افزایش رفاه مردم نیستم؛ اما با این کار شاهد هستیم که بیمه به بسیاری از بیمارستان‌ها بدهی‌های سنگینی دارد و در صورتی که این بدهی‌ها پرداخت نشود، بیمارستان‌ها دیگر توان ارائه خدمت به بیمه شدگان طرح سلامت را ندارند، البته لازم است تا خیریه‌ها تمرکز بیشتری بر روی بخش سلامت داشته باشند و دولت را در این بخش یاری کنند.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم که همه ما خدمتگزار جامعه اسلامی باشیم و با حمایت خیریه‌ها از دولت، بتوان گره‌ از کار مردم باز شود، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید هر چقدر در راه خدا خرج کنید به صورت کامل به انسان بازگردانده می‌شود بنابراین اینکه آنچه را که خداوند به ما عطا کرده است را بذل و بخشش کنیم نوعی نعمت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha