پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: شهدای مدافع حرم ثابت کردند که مرز نمی شناسند و هر کجا مظلوم باشد، به یاری آنها می شتابند و یقینا تداوم انقلاب اسلامی نتیجه همین پایمردی و ایثار شهدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه قزوین ضمن قدردانی از تلاشهای مدیران و معاونت های مدارس بر ضرورت برنامه ریزی منظم جهت شروع آغاز سال تحصیلی تأکید کرد و گفت:شما مدیران باید تلاش نمایید تا برنامه ریزی هدفمند برای طلاب در جهت وضعیت بهتر امور تحصیلی و اخلاقی داشته باشید.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علی(علیه السلام) در بیان استفاده از فرصت ها و مدیریت زمان طی تمامی مراحل زندگی، سه اصل هدف گذاری که شامل انگیزه، برنامه ریزی و استفاده از امکانات است را مورد توجه قرار داد.

وی اخلاق را رکن رکین و اصلی حوزه نامید و گفت: الحمدالله مسئولان و اساتید، توجه کافی به مسائل اخلاقی دارند و کلاس ها و جلسات منظم و هفتگی برای این مهم برگزار می شود که جای تقدیر دارد.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه مدیران و تصمیم گیرندگان ارشد حوزه بهتر است تدابیر و برنامه ریزی هایی برای حفظ آزادی و درعین حال حفظ فضای اخلاقی مدارس و طلاب و اساتید داشته باشند، اظهار داشت: برگزاری هفتگی درس اخلاق در مدارس علمیه بسیار اثرگذار بوده؛ ولی به نظر می رسد بهترین راهکار و راهبرد که دارای سابقه درخشانی نیز می باشد، افزایش انس طلبه با استاد و مدیر مدرسه است.

وی با اشاره به  این که مدیران، اساتید، طلاب و مسئولین مدارس باید اولین کسانی باشند که فرامین و مطالبات مقام معظم رهبری را در جامعه نهادینه کنند، بیان داشت: طلاب علوم دینی و مبلغان باید با استفاده از آیات و روایات، فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری را در قالب پژوهش های کاربردی درآورده و آن ها را برای مردم تبیین نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره همه شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: امروز امنیت داخلی ایران به منطقه‌ پیوسته و دیگر نمی‌توان امنیت کشور را به مرزهایمان محدود کنیم؛ به گونه ای که شعاع امنیتی جمهوری اسلامی ایران به برکت شهدای مدافع حرم تا مرز رژیم صهیونیستی رفته است.

وی افزود: قدم نهادن در مسیر شهادت ارزشمند است و شهدا جزو مقربین درگاه الهی هستند؛ زیرا با ایثار جان خود آرامش و امینت را برای جامعه به ارمغان آوردند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: این شهدا نسبت به سایر شهدا، دارای دو امتیاز و فضیلت، اول آمادگی برای جانفشانی در راه اسلام و دوم مهاجرت از وطن برای یاری مظلومان به سرزمین دیگر می باشند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: همه ملت و آحاد مردم کشور اسلامی ایران اعم از زن و مرد، کودک، نوجوان و بزرگسال، آرامش و امنیت امروز را مرهون مجاهدت رزمندگان و جانفشانی شهدای اسلام به ویژه شهدای مدافع حرم می‌دانند و بر همین اصل، راه مقاومت با قدرت بیشتر ادامه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان با تأکید بر اینکه داعش جنایتکار توسط آمریکای جنایتکار حمایت می‌شود، بیان داشت: آمریکا پشت‌صحنه همه جنایات در منطقه است و شیطان بزرگ به خیال خام خود می‌خواهد با هزینه‌های هنگفت نظام جمهوری اسلامی را شکست دهد؛ درحالی‌که رزمندگان اسلام مقتدرانه در میدان‌های نبرد می‌جنگند تا این شیطان به اهداف شوم خود در منطقه دست پیدا نکند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha