جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زرینه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران بویین زهرا با اشاره به اینکه موضوع اصلی جهان امروز زن و حقوق زنان است، بیان داشت: در شرایطی که همه تصور می‌کردند انقلاب اسلامی ایران در رابطه با جامعه زنان و رفع نیازهای آنان نتواند کاری از پیش ببرد، شاهد موفقیت جامعه زنان نسبت به سایر رویکردها و مکاتب در دنیا هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد همایون زرینه صبح امروز در دیدار با مدیران و کادر علمی مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهر بویین زهرا، گفت: بانوان عالمه به عنوان سردمداران جامعه زنان درجهت فرهنگ‌سازی منطقه از لحاظ فرهنگی و مذهبی باید تلاش کرده و زمینه لازم را جهت حضور بانوان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی به وجود آورند.

وی افزود: هدف حوزه علمیه تربیت نیروهای مذهبی، کارآمد و مجرب بوده و در این راستا در کنار تشکیل کلاس‌ها، آموزش‌های فرهنگی‌، مذهبی و پرورشی بیشتر مدنظر کادر علمی این مدرسه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین زرینه بیان داشت: تأسیس حوزه علمیه سبب رشد علمی و تهذیب و معنویت بیشتر ‌بانوان شده و افتخاراتی نصیب آنان کرده است.

امام جمعه بویین زهرا خاطرنشان کرد: در سایه تلاش بانوان عالمه و مسئولین ذیربط، حوزه علمیه خواهران این شهر  در میان حوزه‌های علمیه استان افتخارآمیز بوده و در سطح مطلوب ارتقاء یافته است.

وی ادامه داد: رسالت حوزه‌های علمیه بنا بر فرموده مقام معظم رهبری همانا مبارزه با خرافات و عقاید خرافی و مبارزه با عفت‌زدایی است و تلاش ما این است در سال تحصیلی جدید با تمام توان در رابطه با نهادینه کردن فرمایشات مقام معظم رهبری و ارتقاء بیشتر برنامه‌های حوزه گام‌های موثر برداریم.

رئیس مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد: از آنجا که نصف بیشتر جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و در تصمیم‌سازی‌ها نقش به‌سزایی دارند، اگر زنانی متدین تربیت شوند جامعه به‌سوی کمال سوق داده می‌شود.

وی اظهار کرد: دشمنان اسلام در تلاش هستند به قشر مادر آسیب بزنند و اگر قشر زنان از نظر اعتقادی و اخلاقی تقویت شوند "سلامت نظام و جامعه اسلامی" تأمین می‌شود.

وی افزود:  خواهران تربیت شده در حوزه‌های علمیه اگر دین‌دار باشند می‌توانند فضای منزل را از عطر دلنشین ارزش‌های دینی پر کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران بویین زهرا با اشاره به اینکه موضوع اصلی جهان امروز زن و حقوق زنان است، بیان داشت: در شرایطی که همه تصور می‌کردند انقلاب اسلامی ایران در رابطه با جامعه زنان و رفع نیازهای آنان نتواند کاری از پیش ببرد، شاهد موفقیت جامعه زنان نسبت به سایر رویکردها و مکاتب در دنیا هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha