پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علی خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۰۸ مسجد در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۴۰۰ مسجد خراسان شمالی امام جماعت ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: 700 مسجد شهری و روستایی استان از سوی سازمان تبلیغات اسلامی پوشش داده شده و روحانی و امام جماعت دارند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 108 مسجد در استان وجود دارد، افزود: از این تعداد 400 مسجد خراسان شمالی امام جماعت ندارند.

حجت‌الاسلام خادمی در بخش دیگری با اشاره به ضرورت افزایش تعامل و ارتباط خبرنگاران با نهاد تبلیغات اسلامی گفت: اکنون ما به‌ عنوان مجموعه متصدی فرهنگ دین با مجموعه رسانه احساس جدایی می‌کنیم و قدری از هم دور هستیم که این جدایی و فاصله باید از بین برود.

وی تصریح کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها رسالتی بر دوش دارند که آن رسالت برگرفته از رسالت انبیا است؛ زیرا انبیاء آمدند تا به دنیا پیام‌رسانی کنند لذا به آن‌ها پیغمبر یعنی پیام‌رسان می‌گوییم.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه سازمان تبلیغات متصدی فرهنگ دینی بوده و بین رسالت ما و رسالت رسانه که فرهنگ‌سازی است، رابطه عمیقی وجود دارد، گفت: اکنون مجموعه متصدی فرهنگ دین با مجموعه رسانه احساس جدایی می‌کنیم و قدری از هم دور هستیم که این جدایی و فاصله باید از بین برود.

وی اظهار داشت: باید سمت‌وسوی فعالیت رسانه‌ها و مبلغان این باشد که به سمت مبانی دینی و الهی برویم و با استفاده از این مبانی فرهنگ دینی را در جامعه نهادینه کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ‌سازی و جهت‌دهی فرهنگی باید مبانی اولیه که قرار است فرهنگ جامعه را اصلاح کند، از مبانی و منابع دینی اتخاذ شده باشد، گفت: در دین ما این باور وجود دارد که معنویت کمال مطلوب است، بنابراین نتیجه دین‌داری رسیدن به کمال و خداوند است.

وی با بیان اینکه کمال در پرتو مراقبت به وجود می‌آید و حوزه خبر و خبررسانی باید در این زمینه مراقبت کند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران و مبلغان باید راه را برای رسیدن به کمال و خداوند برای مردم جامعه باز کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha