جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راهپیمایی پرشکوه «صلح» و «وحدت» در ۸۰۰ شهر مختلف هندوستان

حوزه/سازمان اسلامی جماعت علمای هند، به منظور مبارزه با جرایم نفتر محور، تنش‌های دینی و اسلام‌هراسی در این کشور، راهپیمایی صلح در ۸۰۰ شهر و روستای مختلف برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از greaterkashmir، در 800 شهر مختلف هندوستان، راهپیمایی صلح برگزار شد.

سازمان اسلامی جماعت علمای هند، در پی گسترش جرایم نفرت محور اسلامی، عدم مدارا و تنش در اجتماعات مردمی، حوادث اسلام‌هراسی و برخوردهای نژادپرستی در این کشور، همزمان در 800 شهر و روستای مختلف کشور هندوستان راهپیمایی «امان» یا «صلح» برپا کرد.

راهپیمایی های صلح همچنین در شهرهای بزرگی از جمله بمبئی، حیدرآباد، کلکته، چنای، لکنونا، گوئات، امفال، بنگلور، اورنگ آباد و سایر شهرستان‌های هندوستان برگزار گردید. حتی در شهر دینهرا در سواحل گجرات که اخیرا در اثر سیل دچار خسارات زیادی شده، مسلمانان همراه با ساکنان هندو، به هدف صلح در این راهپیمایی حضور پیدا کردند.

قاری محمد عثمان رئیس جماعت علمای هند در صف مقدم راهپیمایی جانتار مارتار در دهلی نو قرار گرفت. مولانا محمد مدنی دبیرکل این سازمان نیز در پونا واقع در مهاراشترا پیشگام تظاهرات بود و بیانیه‌ای از سوی این سازمان منتشر شد.

قاری محمد عثمان پس از پایان راهپیمایی در نیودهلی گفت: هندوستان کشوری با جوامع قومیتی و مذهبی مختلف و متنوع هستند و با این حال قرن‌ها تجسم وحدت در کثرت بوده است. مایه تاسف است که برخی نیروها به اتحاد و یکپارچگی مردم هجوم آورده‌اند و چهره زشت‌شان را مدتی طولانی است که نشان داده‌اند.

مسلمانان هدف اصلی خشونت‌های افراطی در هند

وی افزود: این نیروهای مخرب و تفرقه انگیز به قانون اساسی و قوانین این سرزمین احترام نمی‌گذارند و اخیرا گروه‌های مذهبی خاصی را در هند هدف قرار داده‌اند.

مولانا منصور پوری رئیس سازمان نیز از این گروه‌ها با عناصر «فاشیستی» یاد کرده و گفت: اهداف اصلی فعالیت‌های خشونت آمیز افراطی آن‌ها به طور کلی اقلیت‌های مذهبی و به طور ویژه مسلمانان هستند و قصد آن‌ها ایجاد ترس روانی درمیان ملت است. به نظر می‌رسد هدف آن‌ها تضعیف حاکمیت قانون، افزایش ناامنی در میان اقلیت‌ها و تشدید تنش‌های مذهبی باشد.

وی خاطر نشان کرد: ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم که ملت را به سوی صلح سوق دهیم. چطور در چنین وضعیتی یک جماعت می‌تواند تماشاگر خاموش باقی بماند. بنابرین ما از تمامی هموطنان می‌خواهیم تلاش‌ خود را برای گسترش پیام عشق و صلح دوباره در کشور به کار بگیرند.

جماعت علمای هند همچنین با قاطعیت از دولت هند خواست، عدم تحمل و مدارا و جرایم نفرت محور و اسلام‌هراسی را به سرعت متوقف ساخته و اقدام شدید علیه عاملان این جنایات برای بازگرداندن صلح در کشور به کار بگیرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha