شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حج تمتع

حوزه/ توبه قبل از سفر آن هم توبه نصوح خیلی لازم است؛ به خصوص غسل توبه اثر فراوانی دارد؛ برای این کار زائر می تواند یک غسل به نیت توبه انجام داده و بدن را شستشو دهد، تا ان شاءالله خدای متعال پاکشان کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی پیش از سفر خود به مکه مکرمه و حج تمتع در بیان توصیه هایی به زوار و مومنین در قالب پیامی گفت: در طول سفر حج به یاد داشته باشید داشتن دفترچه ای برای یادداشت وقایع و اتفاقات سفر بسیار مفید است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اعمال قبل از سفرحج تمتع تصریح کرد: توبه قبل از سفر آن هم توبه نصوح خیلی لازم است؛ به خصوص غسل توبه اثر فراوانی دارد، برای این کار زائر می تواند یک غسل به نیت توبه انجام داده و بدن را شستشو بدهند تا ان شاءالله خدای متعال پاکشان کند.

آیت الله مهدوی با تاکید بر دیگر کارهای قبل از سفر حج تمتع بیان داشت: وداع و خداحافظی و حلالیت طلبیدن از دوستان و آشنایان که درمواردی سبب رفع کدورت ها می شود از مهم ترین کار ها است.

وی اظهار داشت: تحلیل اموال به معنای تعیین خمس، زکات و صدقه برای سلامتی امام زمان بسیار بجا و اثر گذار است.

عضو خبرگان رهبری  گفت: کار دیگری که بایستی قبل از سفر حج تمتع  انجام بگیرد خواندن کتاب هایی متناسب با آن سفر است؛ کتاب هایی در خصوص اماکن تاریخی و حرم های مطهر مناسب ترین کتاب ها قبل از سفر به شمار می آیند.

آیت الله مهدوی با تاکید بر استفاده مفید و معنوی از سفر حج تصریح کرد: همراهی با کاروان، سوال از روحانی کاروان و توجه ویژه به زیارت مهم ترین کارهای مورد توجه در سفر محسوب می شود.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha