پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسام محبی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت: شما با استفاده از قدرت کوشش می‌توانید به هر هدف بزرگی برسید و دستیابی به هیچ رؤیایی برایتان غیرممکن نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد محبی امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت، با تأکید بر بهره گیری بیشتر طلاب از نصایح اساتید حوزه علمیه، اظهار کرد: موفقیت شما در دروس حوزوی، این است که بتوانید در کلاس ها از نصایح اساتید خود در جهت پیشرفت امور تحصیلی استفاده نمایید.

وی افزود: اگر اراده، انگیزه و پشتکار را با هم ترکیب کرده و با هوشمندی از آن‌ها استفاده نمایید، قطعاً به موفقیت خواهید رسید.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین  ادامه داد: شما باید نسبت به هدفتان علاقه‌ی بسیار زیادی داشته باشید؛ چراکه بدون داشتن علاقه و اشتیاق  نمی‌توانید به آن برسید.

استاد حوزه علمیه قزوین به آثار تقوا در جامعه اشاره کرد و گفت: جامعه ای که به سمت تقوا حرکت می کند، اولا از غل و زنجیر قوانین و سنن و آداب غلط رهایی می یابد؛ ثانیاً جامعه ای قانونمدار می شود و مجموع این دو زمینه حیات طیبه را فراهم می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات بشرِ امروز از قبیل گرم شدن آب و هوا، تخریب محیط زیست، فروپاشی خانواده، تنزل اخلاقی و بلاهای طبیعی ناشی از اعمال و مکتسبات انسان است که ریشه در دوری از تقوای الهی دارد.

وی اظهار کرد: حضرت علی(ع) تعبيری بالاتر از اين هم دارد كه نه تنها تقوا را محدوديت و مانع آزادی نمی داند؛ بلكه علت و موجب بزرگ آزادی را تقوای الهی می شمارد.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین بیان داشت: یکی از نیازهای ورود به دنیای طلبگی داشتن تقواست؛ زیرا سبب خوشبختی و سعادت انسان‌ها و عاقبت به خیری آنان می‌شود.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه کسانی بخواهند بدون بصیرت و آگاهی حرکت کنند هرگز به مقصد نمی رسند، ادامه داد: نداشتن بینش سیاسی موجب می شود تا به آن اهداف مورد نظر دست پیدا نکند.

حجت الاسلام والمسلمین محبی بیان داشت: با اشاره به شبههافکنیها و بمباران تبلیغاتی دشمن علیه اسلام، نقش طلاب در مقابل این تهاجم را برجسته دانست و عنوان داشت: امروز طلاب وروحانیون در رابطه با شبهه افکنی دشمنان وظیفه بسیار خطیری به عهده دارند که باید در این امر بسیار جدی وارد شد.

استاد حوزه علمیه قزوین با تاکید بر وحدت و همدلی جامعه اسلامی خاطر نشان ساخت: مردم ما خواستار ارزش های اسلامی هستند و طلاب و علما در بیداری و آگاهی مردم نقشی اساسی و سرنوشت ساز دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha