سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام موینی

حوزه/ امام جمعه محمدیه گفت: تکرار گناه و مداومت آن موجب تیرگى و واژگونى قلب در انسان شده واز حالت انسانیت به حالت درنده خویى و حیوان صفتى تبدیل می گردد باعث گناهان بزرگتر مى شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید حسن موسوی موینی در جمع اعضای حلقه های صالحین ائمه جماعات شهرستان محمدیه به اهمیت ترک دوری از گناهان در زندگی انسان ها اشاره کرد و گفت: گناه داراى آثار سوء فردى و اجتماعى است و بزرگان دین جهل و غفلت را دو منشأ اساسى در ارتکاب گناه بر شمرده‏ اند.

وی ابراز داشت: اولین راه نفوذ و مهم ترین سلاح دشمن، غافل نمودن انسان است که باید مراقب وسوسه های شیاطین بود.

امام جمعه محمدیه افزود: هرگاه بنده گناهی انجام دهد نقطه سیاهی در دل او پیدا می‌شود و اگر توبه کرد، پاک خواهد شد؛ همچنین اگر به گناه خود ادامه داد، آن نقطه سیاه زیاد‌تر می‌شود تا اینکه همه قلب را می‌گیرد و در این موقع است که دیگر او رستگار نمی‌گردد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: یکی از اموری که در سعادت انسان‌ها نقش کلیدی دارد، داشتن قلبی تأثیرپذیر و رقیق است و اگر قلب انسان دچار قساوت شود، دیگر نسبت به امور لطیف و ظریف و نورانی تأثیرپذیر نخواهد بود.

امام جمعه محمدیه خاطرنشان کرد: بدترین اثر گناه و ادامه آن، تاریک ساختن قلب، و از میان بردن نور علم و حس تشخیص است و گناهان از اعضاء و جوارح، سرازیر قلب مى شوند، و قلب را به یک باتلاق متعفن و گندیده مبدل مى سازند.

 حجت الاسلام موسوی موینی خاطرنشان کرد: در بیان قرآن کریم آنچه که انسان ها را به بدی وا می دارد، «نفس اماره» و هواها و هوس ها در وجود انسان است و شیطان هم برای فریب این بشر از طریق همین نفس وارد می شود.

وی اظهار کرد: یادمان باشد تا آمادگی درونی در انسان به سوی گناه نباشد، از شیطان کاری ساخته نیست و این حقیقتی است که در آیات متعدد قرآن به آن اشاره شده و منشأ گناهان و انحرافات در انسان ها را نفس اماره و هواهای نفسانی آن ها برشمرده است .

.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha