شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

حوزه/ مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی حادثه تروریستی در منطقه میرزاولنگ در ایالت سرپل افغانستان که منجر به شهادت افراد غیر نظامی شد، بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی حادثه تروریستی در منطقه میرزاولنگ بیانیه ای صادر کرد که بدین شرح می باشد:

إِنَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ [حج/38]

خداوند از کسانی که ایمان آورده ‏اند دفاع می‏‌کند، خداوند هیچ خیانتکار کفران کننده ‏ای را دوست ندارد.

باز هم دست پلید استکبار جهانی از آستین دست نشانده‌های مزدور از خدا بی خبر به در آمد و حادثه فاجعه بار و غم‌انگیز دیگری در استان میرزاولنگ از ولایت سرپل افغانستان رقم زد. اتفاق دردناکی که روح و جان هر انسان آزاده‌ای را جریحه دار و چهره کریه مخالفان وحدت امت اسلام را هویدا کرد.

آنهایی که با مسلح کردن و ارسال تسلیحات به تروریست‌ها، باعث به خاک و خون کشیدن مردم و اقشار بی گناه جامعه مسلمین شدند، در این حادثه شریک هستند.

حافظه تاریخ مملو است از این دست اتفاقات که از صدر اسلام تاکنون، خون‌های پاک هزاران انسان بی‌گناه، به ناحق بر زمین ریخته شده و دردی عظیم و زخمی عمیق بر دل و جان بشریت نهاده است.

کشتن مردان و به اسارت بردن نوامیس آنها، نشان از هویت واقعی گروه‌های تکفیری و استیصال و عجز تروریست‌ها در مواجهه با جبهه مقاومت دارد و صفوف مسلمین را منظم‌تر و در راه مبارزه با این عناصر بیش از پیش منسجم‌تر خواهد کرد.

این اتفاق، در برهه‌ای به وقوع پیوست که مدعیان حقوق بشر و سردمداران دفاع از کرامت انسانی، در سکوت مطلق، این فاجعه تأسف بار را به نظاره نشستند.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ضمن محکوم نمودن این حادثه که لکه ننگی بر دامن بشریت به حساب می‌آید و عرض تسلیت و هم دردی با خانواده‌های قربانیان، ابراز انزجار خود را از عناصر خود فروخته و تروریست‌های مزدور، اعلام و بر همدلی و انسجام جامعه مسلمین تأکید می‌کند.

از تمامی علما، نخبگان و بزرگان اهل سنت و شیعه انتظار می‌رود که به وظیفه مسلمانی خود عمل کرده و از هر طریق و با هر وسیله، نسبت به آگاهی بخشی و شناساندن چهره کریه گروه‌های تکفیری اقدام کنند.

ان‌شاءالله به فضل و یاری خداوند متعال، شاهد آرامش و ثبات در تمامی بلاد مسلمین و رفع این فتنه از بین جامعه مسلمین باشیم.

«وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُون»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha